Αντιδρά ο εμπορικός κόσμος στο click away: «Δεν μπορούμε να το υποστηρίξουμε»
Της Μαύρας Σαραντοπούλου
Την αντίδρασή του εκφράζει ο εμπορικός κόσμος απέναντι στο click away, μιας και η πλειονότητα των καταστημάτων δεν μπορεί να το υποστηρίξει. Όπως δηλώνει ο εμπορικός κόσμος, τέσσερις στις πέντε επιχειρήσεις δεν έχουν οργανωμένη ιστοσελίδα για την προβολή των προϊόντων τους.
Οι έμποροι εκτιμούν πως αυτό το μέτρο δεν μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά και ολιστικά. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ολοκληρωμένη λειτουργία της αγοράς.
Οι πρόεδροι των Εμπορικών Συλλόγων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, Σταύρος Καφούνης και Παντελής Φιλιππίδης, σε σημερινή τηλεοπτική τους παρέμβαση τόνισαν πως σήμερα λιγότερες από μία στις πέντε εμπορικές επιχειρήσεις διαθέτουν απολύτως οργανωμένη ιστοσελίδα, προκειμένου ο καταναλωτής να επιλέξει κάποιο προϊόν και να προχωρήσει στην αγορά, ενώ στη συντριπτική πλειονότητα των κλάδων του λιανεμπορίου, και κυρίως στην ένδυση και την υπόδηση, είναι πολύ δύσκολο να γίνουν ηλεκτρονικές αγορές, αφού οι περισσότεροι πολίτες θέλουν να δοκιμάσουν τα προϊόντα, προτού τα αποκτήσουν.
Μπορεί να υπάρχει η δυνατότητα βάσει του νόμου ο πολίτης, αν δεν του κάνουν, να επιστρέψει στην επιχείρηση τα προϊόντα που απέκτησε ‒σε διάστημα ενός μηνός, σύμφωνα με ευρωπαϊκή οδηγία, όπως είπε ο κ. Φιλιππίδης‒, ωστόσο στις συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, ακόμη και η επιστροφή των προϊόντων αποτελεί μια δύσκολη διαδικασία. Τα προϊόντα, αν δεν θέλει να επισκεφθεί το κατάστημα ο πολίτης, θα πρέπει να επιστραφούν με κούριερ (με τον ίδιο τρόπο που αποκτήθηκαν) και να τα παραλάβει κάποιος εργαζόμενος ή ο επιχειρηματίας του κλειστού καταστήματος. Επίσης, σε περίπτωση που η συμφωνία προϋποθέτει την αντικατάσταση του επιστραφέντος προϊόντος με κάποιο άλλο από την ίδια επιχείρηση και όχι την επιστροφή των χρημάτων, θα πρέπει να ξεκινήσει εκ νέου η ίδια διαδικασία.
«Πολύ δύσκολα θα έχουν κάποιο αποτέλεσμα συστήματα όπως το click away, αφού αποτελούν συμπληρωματικές μεθόδους και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την ολοκληρωμένη λειτουργία της αγοράς. Σεβόμαστε αποδεδειγμένα τη γνώμη των ειδικών επιστημόνων για τα θέματα υγείας, όμως δεν μπορούμε να τους αφήσουμε να τοποθετούνται και σε πρακτικά ζητήματα της αγοράς που γνωρίζουμε καλύτερα και αφορούν χιλιάδες συμπολίτες μας. Η κατάσταση που έχουμε μπροστά μας είναι κρίσιμη και πρέπει να βρούμε πειστικές απαντήσεις για τους συναδέλφους μας, που έχουν ένα συνοικιακό κατάστημα που το επισκέπτονται 4-5 άνθρωποι την ημέρα. Σε άλλη περίπτωση, πρέπει να επανέλθουμε με νέες προτάσεις για την επαναλειτουργία της αγοράς, για το μέλλον και την επιβίωση χιλιάδων μικρομεσαίων, που αυτή τη στιγμή βλέπουν ορατό τον κίνδυνο του αφανισμού τους», είπε στο ethnos.gr ο κ. Καφούνης.
«Είμαι 35 χρόνια στην αγορά και ποτέ κανένας δεν μου είπε να του στείλω ένα κοστούμι για να το αγοράσει. Δυστυχώς, αποδεικνύεται ότι στην κυβέρνηση δεν έχουν ιδέα για το πώς λειτουργεί η αγορά. Δεν πρόκειται να λειτουργήσει η αγορά, και η κυβέρνηση είναι υπεύθυνη για την οικονομική καταστροφή των επιχειρήσεων. Οι καταναλωτές θα ψωνίσουν μόνο κάποιο προϊόν για το οποίο θα ρισκάρουν ελάχιστα χρήματα, όπως, για παράδειγμα, μια ψηστιέρα που κοστίζει δέκα ευρώ. Στην ένδυση και την υπόδηση δεν μπορεί να λειτουργήσει σε καμία περίπτωση. Υπάρχει περίπτωση να αγοράσει κανείς με αυτόν τον τρόπο, χωρίς να το δοκιμάσει, οποιοδήποτε ρούχο ή παπούτσι; Υπάρχει περίπτωση να αγοράσει κανείς οτιδήποτε από ένα κοσμηματοπωλείο;» ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Φιλιππίδης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ- «Εξοικονομώ – Αυτονομώ»: Άνοιξε η πλατφόρμα για Ήπειρο και Ιόνιο
- Σύνοδος Κορυφής: Ήπιες κυρώσεις στην Τουρκία – Τι αναφέρει σήμερα ο τουρκικός Τύπος
- Ανακοινώσεις Πέτσα – Γεωργιάδη σήμερα για το λιανεμπόριο