Γιώργος Λάνθιμος. Αναμφίβολα, ήταν απ' τους πρωταγωνιστές της χρονιάς που πέρασε. Σίγουρα θα μας απασχολεί, καλώς εχόντων των πραγμάτων, για δεκαετίες, αφού είναι ο ίδιος το «βαρύ πυροβολικό» της κινηματογράφησης με ελληνική σφραγίδα. Και με διεθνές γκελ.
Ο πολυπράγμων Γιώργος, όμως, δεν μας αφορά μόνο για τον τρόπο που φτιάχνει τις ταινίες του. Δεν μας αφορά μόνο η σκηνοθετική του μπαγκέτα, αλλά η ξεχωριστή -όπως όλα δείχνουν- σχέση του με τη μόδα. Ο Γιώργος Λάνθιμος έχει συνεργασία με τον ιταλικό οίκο Gucci, τον πασίγνωστο οίκο μόδας που λατρεύουν οι απανταχού celebs. Οι πάντες, επί της ουσίας. Άντρες και γυναίκες. Mάλιστα, σκηνοθετεί τη νέα του καμπάνια.
Ο φωτογράφος Λάνθιμος της «Ωοτοκίας» του GucciO Λάνθιμος, όπως ίσως γνωρίζετε, έχει πολλά ταλέντα και μεταξύ αυτών, είναι της φωτογραφίας. Το δε art book που υπογράφει για τον Gucci, μοναδικό. Από τα έσοδά του, μάλιστα, όπως είχαμε ενημερωθεί απ' τον προηγούμενο χρόνο, πραγματοποιείται η συντήρηση της Leda Gallery.
O Γιώργος, ως συνεργάτης του Αlessandro Michele για τον ιταλικό οίκο, σχεδίασε και φωτογράφισε το art book με τίτλο «Ωοτοκία» για τη σεζόν Cruise 2020 στη γκαλερί Leda της Villa Albani Torlonia στη Ρώμη. Ο οποίος Alessandro, να σας πω εδώ, ασχολείται και με ελληνικά. Μάλιστα, πέρσι έγραφε στο Instagram «πάντα ῥεῖ ὡς ποταμός*» και είναι και φίλος με τη Δωροθέα Μερκούρη, που σχολίαζε το συγκεκριμένο ποστ του.
«Η αλληλεπίδραση μοντέλων και ηθοποιών με το περιβάλλον, τοποθετημένα απέναντι σε αυτά τα αρχαία αγάλματα και τείχη εκατοντάδων ετών, ήταν συναρπαστική. Η διαδικασία έμοιαζε εκείνη τη στιγμή σαν πρόβα για μελλοντικό έργο ή την έναρξη δημιουργίας ενός τελετουργικού που οι άνθρωποι σε αυτές τις φωτογραφίες θα συνέχιζαν να επαναλαμβάνουν για τα χρόνια που έρχονται», έχει πει ο Λάνθιμος για το εν λόγω πρότζεκτ.
Η γκαλερί Leda
Εδώ, λοιπόν, αξίζει να μάθετε το στόρι της βίλας και τις λεπτομέρειες: Η γκαλερί Leda χτίστηκε στη Villa Albani Torloni. Η βίλα σχεδιάστηκε στα μέσα του 18ου αιώνα από τον αρχιτέκτονα Carlo Marchionni, με βάση ένα χορωδιακό έργο που επηρεάστηκε από φιγούρες όπως οι Giovanni Battista Nolli, Giovanni Battista Piranesi και Johann Joachim Winckelmann για να φιλοξενήσει την συλλογή αρχαιοτήτων του καρδινάλιου Alessandro Albani, ανιψιού του Πάπα Clement XI.
Υπήρξε μια πολιτιστική δύναμη, φιλοξενώντας αμέτρητες συζητήσεις για την άνοδο του νεοκλασικού στυλ των καιρών. Τι εννοώ: Συναυλίες, χορούς, θεατρικά. Κυρίως όμως φιλοξενούσε μια εξαιρετική συλλογή από ελληνικά πρωτότυπα και ρωμαϊκά γλυπτά. Ακόμα περισσότερο ενδιαφέρουσα περίπτωση δηλαδή. Ο Γιώργος δεν «ξέφυγε» απ’ τα «πάτρια εδάφη».
TIPΗ «Ωοτοκία» διανέμεται από την IDEA Books. Είναι επίσης διαθέσιμη στο Gucci Garden στη Φλωρεντία και στο βιβλιοπωλείο Gucci Wooster στη Νέα Υόρκη.
Η καμπάνια για τον GucciAπό κοινού με τον creative director του οίκου, τον Alessandro -που γράφαμε παραπάνω- τώρα δημιούργησαν ένα βίντεο με πρωταγωνιστές άλογα και μοντέλα. Στο βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα ο οίκος βλέπουμε τα άλογα να γίνονται συμπρωταγωνιστές της καμπάνιας. Του νέου art spot για τον ιταλικό οίκο μόδας και κοσμετολογίας.
Το γύρισμα πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Chateau Marmont. Τα μοντέλα πόζαραν αγκαλιά με τα άλογα προωθώντας, με απόλυτα φιλοζωικό τρόπο την «τριπλέτα» δύο μοντέλα-άλογο. Ο δε οίκος, στην ανακοίνωσή του, αναφέρει: «Μην υποτιμάτε ποτέ την ισχύ της τριπλέτας».
Και θέτει τα βασικά ερωτήματα του ίδιου του θεατή χωρίς να δώσει απάντηση: Τι είναι τα άλογα στη φωτογραφία; Μέλος της οικογένειας; Κάτι σαν κατοικίδιο; Έχει θεραπευτική ιδιότητα; Μια μυθολογική μετεμψύχωση του «φτερωτού Θεού»; Μια αναφορά στην καταγωγή του οίκου και τη σύνδεση με την ιππασία; Όλα αυτά μαζί και το φιλοζωικό τέμπο -επαναλαμβάνουμε γιατί χρειάζεται- απογειώνεται.
Ακολουθεί το βίντεο απ' τη νέα καμπάνια του Gucci by Λάνθιμος