Υπ. Μεταφορών: Τροπολογία για έργα στρατηγικής σημασίας- Έντονες αντιδράσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ

Τροπολογία με την οποία ρυθμίζονται ζητήματα αρμοδιότητας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σχετικά με τις συμβάσεις στρατηγικής σημασίας, κατέθεσε ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Καραμανλής, στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την κύρωση κοινοτικών οδηγιών σχετικά με το τραπεζικό σύστημα.  
 

Μεταξύ άλλων η τροπολογία που ήρθε εκπρόθεσμα κ σε άσχετο νομοσχέδιο, προβλέπει πως η υπαγωγή ή μη των συμβάσεων στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας θα κρίνεται από Κυβερνητική Επιτροπή, στην οποία θα προεδρεύει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Κώστας Αχ. Καραμανλής
(ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINISSI)

Τι προβλέπει η τροπολογία

- Θεσπίζεται το νομικό πλαίσιο για την κατάρτιση, έγκριση, διαχείριση, έλεγχο και αναθεώρηση του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας.

- Δίνονται οι έννοιες των όρων που χρησιμοποιούνται για την εφαρμογή των προτεινόμενων διατάξεων, καθορίζονται το είδος των συμβάσεων, το ποσό του συνολικού προϋπολογισμού κάθε σύμβασης για την ένταξη της στο πρόγραμμα, η χρονική διάρκεια του προγράμματος κλπ.

- Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την έγκριση και τη χρηματοδότηση των συμβάσεων που εντάσσονται στο πρόγραμμα, που μπορεί να προέρχεται από εθνικούς, ή διεθνείς πόρους, για την υλοποίηση δε αυτών μπορεί να επιλέγεται η σύμπραξη μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ή οι διατάξεις για τις συμβάσεις παραχώρησης κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

- Προβλέπεται η διαδικασία αναθεώρησης του συνολικού προϋπολογισμού του προγράμματος ή επιμέρους σύμβασης αυτού. Για την υλοποίηση των συμβάσεων μπορεί να εφαρμόζονται αναλογικά τα ισχύοντα άρθρα περί αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ακινήτων για την εξυπηρέτηση στρατηγικών επενδύσεων, των διαδικασιών ταχείας αδειοδότησης κλπ.

- Προσδιορίζονται τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία η Κυβερνητική Επιτροπή Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας αξιολογεί και εγκρίνει την υπαγωγικότητα συμβάσεων στο πρόγραμμα.

- Καθορίζεται η διαδικασία υποβολής προτάσεων από τους φορείς, για την ένταξη συμβάσεων αρμοδιότητας τους στο πρόγραμμα.

- Παρέχεται εναλλακτικά η δυνατότητα ορισμού του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, ως φορέα ωρίμανσης των συμβάσεων για έργα που εντάσσονται στο πρόγραμμα και καθορίζεται η σχετική διαδικασία. 

nikos-papas
EUROKINISSI

Παππάς για τροπολογία: Ποιους εξυπηρετείτε κ. Μητσοτάκη με το “όλοι οι πόροι οδηγούν στο Μαξίμου»;

Στην αντεπίθεση πέρασε ο ΣΥΡΙΖΑ μετά την αιφνιδιαστική και ταυτόχρονα εκπρόθεσμη τροπολογία που έφερε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών της κυβέρνησης, Κώστας Καραμανλής και σύμφωνα με την οποία τα μεγάλα δημόσια έργα θα περάσουν υπό τον έλεγχο του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Πιο συγκεκριμένα, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς σε δήλωσή του τόνισε πώς με τη συγκεκριμένη τροπολογία η κυβέρνηση Μητσοτάκη ξαναβαφτίζει το fast track, ενώ αναφέρει ότι πλέον όλοι οι δρόμοι και όλοι οι πόροι οδηγούν στο Μαξίμου.

Επιπλέον, όπως είπε η συγκεκριμένη κίνηση φανερώνει τη μηδενική εμπιστοσύνη του πρωθυπουργού σε υπουργούς και διοίκηση.

nikos-pappas
EUROKINISSI

Αναλυτικά η δήλωσή του: 

«Ποιους εξυπηρετείτε, κ. Μητσοτάκη, με το “όλοι οι πόροι οδηγούν στο Μαξιμου”»;

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, με τροπολογία του Κ. Καραμανλή που ήρθε στο «και πέντε» της ψήφισης άσχετου νομοσχεδίου, ξαναβαφτίζει το fast track.

Πλέον, όλοι οι δρόμοι και όλοι οι πόροι οδηγούν στο Μαξίμου. Θα βρίσκονται υπό τον έλεγχο του ίδιου του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Ο οποίος, όχι μόνο μαζεύει όποιο ευρώ κινείται σε ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης, ταμεία συνοχής και ΣΔΙΤ, αλλά και φανερώνει τη μηδενική του εμπιστοσύνη σε υπουργούς και διοίκηση, αναλαμβάνοντας, παράλληλα, την ευθύνη της διετούς παράλυσης στον τομέα.

Το υπερσυγκεντρωτικό μοντέλο Μητσοτάκη γεννά ερωτηματικά. Για την αξιοποίηση των πόρων, για την πιθανή εξυπηρέτηση «ημετέρων».

Πραγματικός του στόχος ο πλήρης έλεγχος των κονδυλίων. Τα περί επιτάχυνσης των έργων είναι απλό επικοινωνιακό περιτύλιγμα.