Η νέα στρατηγική συνεργασία των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών φέρνει ριζικές αλλαγές στον τρόπο που εξυπηρετούνται πολίτες και επιχειρήσεις από το Δημόσιο.
Στόχος; Ένα κράτος πιο σύγχρονο, αποτελεσματικό και φιλικό, χωρίς περιττά πιστοποιητικά και γραφειοκρατικά εμπόδια.
Καταργούνται τα πιο «δημοφιλή» πιστοποιητικά
Δεν θα χρειάζεται πλέον να προσκομίζουμε έγγραφα όπως:
- πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης
- πιστοποιητικό γέννησης
Οι Δημόσιοι Φορείς θα αντλούν αυτόματα τις πληροφορίες από τις βάσεις δεδομένων, μέσω διαλειτουργικότητας. Έτσι, οι πολίτες γλιτώνουν χρόνο, κόπο και έξοδα, ενώ παράλληλα μειώνεται και η λεγόμενη ψηφιακή γραφειοκρατία (η επανειλημμένη έκδοση των ίδιων εγγράφων ακόμη και σε ψηφιακή μορφή).
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου:
«Είναι περιττό οι πολίτες να μεταφέρουν αναλογικά ή ψηφιακά έγγραφα, τη στιγμή που οι διαλειτουργικότητες επιτρέπουν στους φορείς να αντλούν αυτόματα τα απαραίτητα στοιχεία».
MyStreet: η νέα εφαρμογή για τους κοινόχρηστους χώρους
Μία ακόμη σημαντική καινοτομία είναι το MyStreet, η νέα εφαρμογή που επιτρέπει στους πολίτες να καταγγέλλουν αυθαίρετες καταλήψεις πλατειών και πεζοδρομίων από τραπεζοκαθίσματα, απλά και γρήγορα μέσω κινητού.
Η εφαρμογή προβλέπεται στον νέο νόμο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και θα είναι διαθέσιμη:
-
4 Απριλίου για τους Δήμους (καταχώρηση ενεργών μισθώσεων)
-
16 Απριλίου για τους πολίτες (μέσω app για iOS & Android)
Η κάθε άδεια χρήσης χώρου θα αποτυπώνεται σε διαδραστικό χάρτη, ενισχύοντας τη διαφάνεια.
Το νέο gov.gr και το CRM
Η «καρδιά» της αλλαγής είναι το νέο έργο CRM, το οποίο μεταμορφώνει το gov.gr σε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα αλληλεπίδρασης του πολίτη με το Δημόσιο.
Οι πολίτες και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να διεκπεραιώνουν ηλεκτρονικά μεγάλο μέρος των συναλλαγών τους, χωρίς να χρειάζεται να γνωρίζουν ποιος φορέας είναι αρμόδιος. Όλες οι αλληλεπιδράσεις (αιτήματα, ερωτήσεις, υποθέσεις) συγκεντρώνονται πλέον σε ένα ενιαίο σημείο.
Στόχοι του νέου gov.gr:
Ενιαία εξυπηρέτηση σε όλα τα επίπεδα
- Αύξηση διαφάνειας και μείωση της γραφειοκρατίας
- Βελτίωση της εμπειρίας του πολίτη
- Ταχύτερη και πιο αξιόπιστη διεκπεραίωση αιτημάτων
- Προώθηση καινοτομίας και εξοικονόμηση πόρων
Καινοτομία στην αξιολόγηση του Δημοσίου
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να αξιολογούν συγκεκριμένες δημόσιες υπηρεσίες μέσω προσωποποιημένων ερωτηματολογίων.
🔹 Οι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (περίπου 4 εκατομμύρια πολίτες) θα μπορούν να αξιολογούν:
-
ΚΕΠ, ΔΥΠΑ, e-ΕΦΚΑ
-
Ψηφιακές υπηρεσίες gov.gr (π.χ. υπεύθυνη δήλωση, Kids Wallet)
-
Δημοτικές και περιφερειακές υπηρεσίες (π.χ. καθαριότητα, φωτισμός, πολεοδομία, στάθμευση, δημοτικά ιατρεία)
🔹 Η διαδικασία γίνεται αμέσως μετά τη συναλλαγή και αφορά τόσο την ποιότητα της υπηρεσίας όσο και την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας.
🔹 Οι απαντήσεις θα αναλύονται ανα δήμο, περιφέρεια, ηλικιακή ομάδα και υπηρεσία, δημιουργώντας έναν «χάρτη» δημόσιας απόδοσης και λογοδοσίας.
Οι δηλώσεις των υπουργών
Ο Υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος τόνισε:
«Εργαζόμαστε για ένα ψηφιακό κράτος, που θα στέκεται συνεχώς δίπλα στον πολίτη, τελειώνοντας οριστικά με τις παθογένειες και εκκρεμότητες του παρελθόντος».
Ο Δημήτρης Παπαστεργίου πρόσθεσε:
«Με τεχνολογικές λύσεις μπορούμε να ζήσουμε ποιοτικότερα, πιο απλά, με περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Κάθε μέρα κάνουμε πράξη το όραμα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για ένα κράτος ψηφιακά αποτελεσματικό και δίκαιο».
Τι σημαίνει πρακτικά για όλους μας
Οι αλλαγές αυτές σηματοδοτούν ένα ουσιαστικό τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών.
✅ Όχι άλλη προσκόμιση πιστοποιητικών
✅ Όχι άλλη αναμονή στις ουρές
✅ Όχι άλλη αβεβαιότητα για το ποιος φορέας είναι αρμόδιος
✅ Όχι άλλη αδιαφάνεια
Στη θέση τους, έρχονται ψηφιακές λύσεις, διαφάνεια, συμμετοχή, ταχύτητα και καλύτερη εξυπηρέτηση για όλους.