Δράσεις για τη στήριξη μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων
Δράσεις για την ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία Covid-19 έχουν προκηρύξει οι περιφέρειες, στο πλαίσιο επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014-2020, με τη μορφή μη επιστρεπτέας επιχορήγησης.
Του Βασίλη ΤσεκούραΜε έγγραφο της ΑΑΔΕ διευκρινίζεται ότι οι επιδοτήσεις δεν εξαιρούνται από το σύνολο των εσόδων από επιχειρηματικές συναλλαγές, αλλά προσμετρώνται στον υπολογισμό του εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα. Για να μη φορολογηθεί η μη επιστρεπτέα επιχορήγηση που έχει χορηγηθεί το 2020 ή αυτή η οποία θα χορηγηθεί το 2021, θα πρέπει να θεσπιστεί ειδική νομοθετική ρύθμιση.
Για παράδειγμα, η Περιφέρεια Αττικής θα διαθέσει μέσω ειδικού προγράμματος 250.000.000 ευρώ για να χορηγήσει κεφάλαιο κίνησης σε μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις της Αττικής που επλήγησαν οι δραστηριότητές τους λόγω Covid-19. Από το ποσό αυτό, τα 50 εκατ. ευρώ θα διατεθούν αποκλειστικά για αυτο-απασχολούμενους και πολύ μικρές επιχειρήσεις που απασχολούν μέχρι εννέα άτομα προσωπικό.
Τι ισχύει για το ακατάσχετοΣύμφωνα με την πρόσκληση, για την καταβολή της επιχορήγησης απαιτούνται: «Πρωτότυπη φορολογική ενημερότητα, για είσπραξη χρημάτων από φορείς πλην κεντρικής διοίκησης σε ισχύ, και Ασφαλιστική ενημερότητα για είσπραξη εκκαθαρισμένων απαιτήσεων από το Δημόσιο σε ισχύ ή Βεβαίωση οφειλής φόρων και ασφαλιστικών εισφορών».
Για την καταβολή της επιχορήγησης αυτής υποχρεωτικά ισχύουν τα αναφερόμενα στο άρθρο 63 παρ. 2 του ν. 4712/2020 (ΦΕΚ 146/Α/29.7.2020), ήτοι:«1. α) Οι προκαταβολές και οι ενδιάμεσες πληρωμές των δικαιούχων για την υλοποίηση των πράξεων που συγχρηματοδοτούνται από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ, το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας και Θάλασσας και το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης δεν κατάσχονται, δεν υπόκεινται σε κανενός είδους παρακράτηση και δεν συμψηφίζονται με τυχόν οφειλές του δικαιούχου προς το ελληνικό Δημόσιο ή τα ασφαλιστικά ταμεία. Στην περίπτωση αυτή παραμένουν σε ισχύ οι γενικές διατάξεις περί φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων, χωρίς όμως τον όρο της παρακράτησης.
Οι τελικές πληρωμές των ανωτέρω δικαιούχων, μετά την ολοκλήρωση του έργου, δύνανται να κατάσχονται, να υπόκεινται σε παρακράτηση και να συμψηφίζονται με τυχόν οφειλές του δικαιούχου προς το ελληνικό Δημόσιο ή τα ασφαλιστικά ταμεία και καταβάλλονται με την υποχρεωτική προσκόμιση αποδεικτικών φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας. Το συνολικό ποσό που κατάσχεται, παρακρατείται ή συμψηφίζεται σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο δεν μπορεί να υπερβαίνει το 30% του ποσού της τελικής πληρωμής. Ο διατάκτης της πληρωμής κατά την έκδοση της απόφασης έγκρισης πληρωμής ορίζει ρητά ότι η ενίσχυση αυτή εμπίπτει στις ρυθμίσεις του παρόντος άρθρου και αν η πληρωμή αφορά προκαταβολή, ενδιάμεση ή τελική πληρωμή».
Οι επιχορηγήσεις των εν λόγω προκηρύξεων πραγματοποιούνται με μια τελική πληρωμή και συνεπώς, σύμφωνα με τον νόμο, το 70% της πληρωμής αυτής είναι ακατάσχετο.
Με πληροφορίες από το Taxheaven
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ- Έρχεται νέα μείωση του ΕΝΦΙΑ
- Τα 5 μέτρα για την αντιμετώπιση του ιδιωτικού χρέους
- Στη Βουλή το νομοσχέδιο – «σκούπα» για τα μέτρα της πανδημίας