All inclusive ξενοδοχεία: Πρώτη επιλογή παγκοσμίως για τις οικογένειες

All inclusive ξενοδοχείο
Πηγή φωτογραφίας: Pixabay

Με φόντο το ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης στις 13 Ιουνίου του 2020, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε το επίσημο άνοιγμα της τουριστικής περιόδου, με τη φράση «Ελάτε στην Ελλάδα, η χώρα είναι πλέον ανοιχτή». Σχεδόν ένα χρόνο μετά, ο πρωθυπουργός μετά από μια δύσκολη χρονιά για τα νοσοκομεία της χώρας και με την αργή αποκλιμάκωση του ιικού φορτίου ανακοίνωσε μέσα από το τηλεοπτικό μήνυμα που απηύθυνε στους πολίτες το άνοιγμα του τουρισμού στις 15 Μαΐου. Τα ξενοδοχεία είναι έτοιμα και οσονούπω αναμένεται να ξεκινήσουν οι πρώτες κρατήσεις, ενώ το πρώτο crash test η χώρα μας το πέρασε μέσα από το πιλοτικό πρόγραμμα παραμονής 189 Ολλανδών τουριστών σε all inclusive ξενοδοχείο στη Ρόδο.

Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού της Ρόδου, Κωνσταντίνος Ταρασλιάς μιλά στο news2u.gr για το μεγάλο όφελος του προγράμματος αλλά και για την προσφορά των all inclusive ξενοδοχείων, καταρρίπτοντας τη θεωρία πως επιφέρουν αρνητικές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία του νησιού. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γρηγόρης Τάσιος.

Κωνσταντίνος Ταρασλιάς
Αντιδήμαρχος Τουρισμού της Ρόδου, Κωνσταντίνος Ταρασλιάς / Πηγή φωτογραφίας: Facebook

 Τα all inclusive πακέτα, πρώτη επιλογή για τις οικογένειες

«Το all inclusive πακέτο για τα ξενοδοχεία υπάρχει στην Ελλάδα από το 1990 και έχει αποδείξει σε όλη αυτή τη διάρκεια των ετών ότι έχει ενισχύσει απόλυτα τις θέσεις εργασίας, γιατί παρέχει πολλές περισσότερες υπηρεσίες εντός του ξενοδοχείου, ενώ συγχρόνως δίνει μια πολύ μεγάλη δυναμική στην αλυσίδα προμηθειών των εταιρειών» δηλώνει ο κ. Τάσιος.

Η αλήθεια είναι ότι οι ξενοδοχειακές αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στην all inclusive διαμονή έχουν σημαντική αλληλεπίδραση με την τοπική οικονομία. Παρότι κατά καιρούς εγείρονται θέματα του τύπου «ο εγκλεισμός των επισκεπτών σκοτώνει την τοπική οικονομία», η πραγματικότητα θέλει τα μεγάλα ξενοδοχεία να απορροφούν ένα μεγάλο μέρος της τοπικής γεωργικής παραγωγής, να δημιουργούν παράπλευρες θέσεις εργασίας μέσω της τροφοδοσίας τους, τόσο στο αγροτικό όσο και στο διαμετακομιστικό κόμματι.

«Υπάρχει συνεργασία και αλληλοεξυπηρέτηση» λέει με τη σειρά του στο news2u ο κ. Σπύρος Νοδάρας ιδιοκτήτης της εταιρείας εμπορίας αγροτικών προϊόντων Agrolen που τροφοδοτεί μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες.

Φρούτα
Πηγή φωτογραφίας: Pixabay

«Σχεδόν το σύνολο των αναγκών σε σίτιση, οπωροκηπευτικά, ψάρια και θαλασσινά, βόειο και χοιρινό κρέας, σε κάποιες περιπτώσεις τις πρώτες ύλες αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, τα προμηθεύουν οι τοπικοί παραγωγοί. Και είναι λογικό, από τη στιγμή που και οι παραγωγοί έχουν αγοραστή για τα προϊόντα τους και τα ξενοδοχεία τα προμηθεύονται από την περιοχή τους και γλιτώνουν το μεγάλο κόστος των μεταφορικών είτε από την πρωτεύουσα, είτε από άλλη παραγωγική περιοχή» εξηγεί. Ωστόσο, όπως διευκρινίζει ο συνομιλητής μας, όσο μεγάλες κι αν ακούγονται οι ανάγκες για την πλήρη διατροφή 2.000 ή 3.000 ατόμων την ημέρα, αυτές απορροφούν ένα σχετικά μικρό ποσοστό της συνολικής παραγωγής. 

Από την άλλη πλευρά, να σημειωθεί πως τα all inclusive είναι μια πρώτη επιλογή παγκοσμίως για τις οικογένειες, γιατί μπορούν σε ένα πακέτο να γνωρίζουν πόσα θα ξοδέψουν, έχοντας κι πολλές άλλες συγκεντρωμένες υπηρεσίες, π.χ. για τα παιδιά τους. «Το all inclusive είναι μαζικό μοντέλο και απευθύνεται κυρίως σε μεγάλους προορισμούς και ο πελάτης θα το επιλέξει και φέτος διότι συνδυάζει την αεροπορική θέση με καλύτερα οικονομικά δεδομένα» τονίζει ο κ Τάσιος.

 Τεράστια διαφήμιση το πιλοτικό πρόγραμμα με τους Ολλανδούς

Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού μιλώντας για το πιλοτικό πρόγραμμα με τους Ολλανδούς τουρίστες το οποίο πραγματοποιήθηκε στη Ρόδο τόνισε πως «ήταν μια πρωτοβουλία ενός ολλανδικού τουριστικού πρακτορείου και έτυχε της έγκρισης τόσο της ολλανδικής κυβέρνησης, όσο και του εθνικού φορέα Υγείας της χώρας. Απευθυνόταν σε πολίτες ηλικίας 18 έως 70 χρονών, χωρίς υποκείμενα νοσήματα για να πραγματοποιήσουν διακοπές στη Ρόδο για οκτώ ημέρες στα 399 ευρώ, με βασική προϋπόθεση ότι οι τουρίστες θα έπρεπε να κάνουν μοριακό τεστ πριν φύγουν και δεύτερο τεστ κατά τη διάρκεια της παραμονής τους», ενώ μάλιστα όταν επέστρεψαν στην Ολλανδία, έπρεπε να παραμείνουν σε καραντίνα για 10 μέρες. «Να σημειωθεί πως στη διαδικασία επιλογής έκαναν αίτηση 25.000 Ολλανδοί, γεγονός που σηματοδοτεί την τεράστια ανάγκη που έχουν οι Ευρωπαίοι πολίτες να πραγματοποιήσουν διακοπές ακόμα και σε τέτοιες συνθήκες» τόνισε ο κ. Ταρασλιάς.

Μεταξύ άλλων δήλωσε πως «το μεγαλύτερο όφελος για τη Ρόδο και γενικότερα για την Ελλάδα είναι ότι τελικά οι πολίτες της Ευρώπης έχουν σε πρώτη θέση των επιλογών τους τη χώρα μας, καθώς αισθάνονται πολύ όμορφα στο να έρθουν σε μας. Αυτό μας προσέφερε τη δυνατότητα εμείς να ακουστούμε παγκοσμίως. Ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία να ακουστεί το όνομα ‘‘Ρόδος’’».

Ρόδος
Πηγή φωτογραφίας: Pixabay

«Δεν είμαστε μόνο εμείς που αγωνιούμε για τα ξενοδοχεία μας και τα εστιατόρια και ό,τι έχει σχέση με τον τουρισμό αλλά αγωνιούν και οι Ευρωπαίοι, γιατί ήδη έχουν δεχθεί τεράστιες χρηματοδοτήσεις και δεν μπορούν να αφήσουν να χαθούν εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις» πρόσθεσε.

Ο αντιδήμαρχος δήλωσε μάλιστα πως το πιλοτικό πρόγραμμα με τους Ολλανδούς αν και προσέφερε μια τεράστια διαφήμιση, «δεν είναι το μοντέλο τουρισμού που επιδιώκουμε». «Εμείς σαν προορισμός, σαν Ρόδος εξαρτόμαστε άμεσα ή έμμεσα από τον τουρισμό, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι μόνο τα ξενοδοχεία, είναι μια σειρά από επιχειρήσεις οι οποίες κινούνται γύρω από τον συγκεκριμένο κλάδο» δήλωσε.

«Φυσικά και χρειαζόμαστε τα all inclusive ξενοδοχεία»

Ερωτηθείς ο κ. Ταρασλιάς για το τα all inclusive ξενοδοχεία και για την συνδρομή τους στην τοπική οικονομία της Ρόδου, δήλωσε πως «το all inclusive δεν αποτελεί το μεγαλύτερο ποσοστό των ξενοδοχείων μας. Η Ρόδος έχει πληθώρα διαφορετικών ειδών κλινών σε όλες τις κατηγορίες».

«Τα all inclusive είναι τα ξενοδοχεία, τα οποία βρίσκονται εκτός Ρόδου, όπου ο άλλος επιλέγει αυτό το πακέτο για να έρθει να ξεκουραστεί. Σε καμία περίπτωση όμως ο ξενοδόχος δεν επιθυμεί ο πελάτης να μείνει μέσα, αντιθέτως θέλει να βγει προς τα έξω.

Ρόδος
Πηγή φωτογραφίας: Pixabay

«Οι tour operators στα τουριστικά τους πακέτα περιλαμβάνουν το all inclusive, το οποίο είναι αρκετά ελκυστικό για οικογένειες και το επιλέγει μια μεγάλη κατηγορία, δεν είναι όμως η αποκλειστική. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεση μας δείχνουν ότι τόσο οι Βρετανοί, όσο και οι Γερμανοί θεωρούν τη Ρόδο κατά 55% μια πολιτιστική και ιστορική περιοχή το δε ποσοστό ως τουριστικός προορισμός φτάνει στο 12%. Αυτό δείχνει ότι οι άνθρωποι θα πάνε εκδρομή, ενώ μάλιστα πολλοί από αυτούς είναι επαναλαμβανόμενοι» τόνισε. «Το all inclusive δίνει την αίσθηση μιας τακτοποίησης κάποιων θεμάτων για να κάνει κάποιος τις διακοπές του. Φυσικά και το χρειαζόμαστε και προσφέρει. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει και αυτό το ποσοστό» κατέληξε.

Τέλος, ο κ. Ταρασλιάς έκανε τις προβλέψεις του για την κίνηση της τουριστικής περιόδου, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως: «Αισθάνομαι ότι τα αποτελέσματα του φετινού καλοκαιριού θα είναι θετικά, εννοείται πως δεν θα φτάσει τα επίπεδα του 2019 που ήταν 2.380.000 τουρίστες, μπορεί να φτάσει όμως το 55% αυτού του αριθμού, πέρυσι το 25% το πιάσαμε, όμως για να επανέλθουμε στην κανονικότητα, χρειάζεται χρόνος».

Πώς σας φάνηκε αυτό το άρθρο;

  • Διαφωνώ απόλυτα
  • Συμφωνώ απόλυτα