«Ψήφο εμπιστοσύνης» για την Ελλάδα αποτελεί η δήλωση του Προέδρου της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) και Εκτελεστικός Πρόεδρος της MSC Cruises, Pierfranscesco Vago, ότι η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που θα επανεκκινήσει ο κλάδος της κρουαζιέρας.
Σύμφωνα με τον κ. Vago "η Ελληνική κυβέρνηση είχε συνεχή συνεργασία μαζί μας και με την υποστήριξη κυρίως του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη και του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, επέτρεψε την επανεκκίνηση και την έξοδο του κλάδου από τη "σκοτεινή εποχή" της πανδημίας του covid-19".
Πρόσθεσε ότι περίπου 50 κρουαζιερόπλοια είναι έτοιμα να επανεκκινήσουν και ότι ήδη 18 από αυτά μεταφέρουν ταξιδιώτες στην Ευρώπη. O αριθμός αυτός των κρουαζιερόπλοιων θα ανέβει σταδιακά, 28 επιπλέον τον Ιούνιο, 15 επιπλέον τον Ιούλιο και 16 επιπλέον τον Αύγουστο.
"Ο κλάδος μας χτίζει καλύτερα από ποτέ αυτή την επιστροφή. Είμαστε αισιόδοξοι ότι τα στελέχη μας έχουν δουλέψει με τις κυβερνήσεις, με τις λιμενικές αρχές και τις αρχές υγείας πολύ στενά ώστε να υπάρξουν υγειονομικά πρωτόκολλα που θα επιτρέψουν την υπεύθυνη επαναφορά του κλάδου", τόνισε.
«Ευκαιρία η Ελλάδα να γίνει top προορισμός»
Αρκετοί επιβάτες ταξιδεύουν με βάση τα πρωτόκολλα που αποδεικνύουν ότι η κρουαζιέρα αποτελεί ίσως την καλύτερη επιλογή, επισημαίνει . Παράλληλα, ο πρόεδρος της (CLIA) είπε ότι οι κρουαζιέρες στη δυτική μεσόγειο και στα Κανάρια νησιά είναι ενεργές από πέρυσι το καλοκαίρι, επειδή η ευελιξία του κλάδου βασίζεται στην ανθεκτικότητα και στον τρόπο που αντιστέκεται στις συνθήκες.
Συμπλήρωσε επίσης ότι η Ελλάδα είναι μία καταπληκτική ευκαιρία να γίνει ένας προορισμός, όπου τα λιμάνια της να είναι επιβίβασης, κάτι που θα επιτρέψει-όπως είπε- την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου και τη συνεισφορά στην περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομίας. "Η πανέμορφη χώρα σας είναι ευλογημένη με καταπληκτικά νησιά και τις πιο όμορφες ακτογραμμές του κόσμου", σημείωσε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε ωστόσο, ότι αυτό δεν είναι αρκετό από μόνο του για να εκμεταλλευτεί κανείς τα πλεονεκτήματα του κλάδου και θα πρέπει να γίνουν βελτιώσεις σε λιμενικές υποδομές και σε επίπεδο προορισμού, επεκτείνοντας τον διάλογο και τη συνεργασία με τις αρχές.
Η κρουαζιέρα σε αριθμούς
Αναφερόμενος στον κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο του κλάδου της κρουαζιέρας, είπε από τα 150 δισ. ευρώ που ήταν ο τζίρος παγκοσμίως το 2020 η αναστολή των εργασιών που είχε ένα αρνητικό πρόσημο 1% στην απώλεια των κρουαζιέρων, είχε σαν συνέπεια να μειωθούν κατά 9.100 οι θέσεις εργασίας βάσει των στατιστικών.
Πρόσθεσε επίσης ότι οι κοινότητες που υποδέχονταν τις κρουαζιέρες πέρασαν και αυτές δύσκολα, καθώς είπε ότι ο κλάδος δημιουργεί μία οικονομία στις τοπικές αγορές καθώς ο ντόπιος πληθυσμός παρέχει υπηρεσίες όχι μόνο στα κρουαζιερόπλοια, αλλά και στους επιβάτες και στο προσωπικό τους.
"Είμαστε δεσμευμένοι σε ένα μέλλον βιώσιμων ταξιδιών και τα μέρη μας έχουν δεσμευθεί να μειώσουν τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα κατά 40% μέχρι το 2030.Παρά τις προσκλήσεις της πανδημίας παραμείναμε πιστοί στη σωστή διαχείριση των πόρων και προσπαθούμε να βρούμε καινούργιους πόρους ιδιαίτερα καυσίμων μέσω περιβαλλοντικών τεχνολογιών ώστε να είμαστε ηγέτες στην πράσινη οικονομία προκειμένου η συμβολή μας να είναι σημαντική στην απανθρακοποίηση των πλοίων" ανέφερε.