«Know your Customer»: Επικαιροποίηση στοιχείων χωρίς φυσική παρουσία σε τράπεζα

Κυριάκος Μητσοτάκης για Know your customer
(EUROKINISSI/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ)

Τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού υπηρεσιών που θα προσφέρει η εφαρμογή «Know your Customer» παρουσίασε στον πρωθυπουργό ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, παρουσία του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννη Στουρνάρα.

Μέσω του «Know your Customer» οι πολίτες θα μπορούν να επικαιροποιήσουν στοιχεία που χρειάζεται η τράπεζά τους μέσω των μητρώων του Δημοσίου, δίχως να απαιτείται να πάνε σε υποκατάστημα, να καταθέσουν οποιοδήποτε έγχαρτο πιστοποιητικό ή να υποβληθούν σε γραφειοκρατικές διαδικασίες. Η ενημέρωση γίνεται εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά, εξαλείφοντας την ταλαιπωρία που ενέχει η τακτική επικαιροποίηση στοιχείων.

«Καταργεί τη γραφειοκρατία - Η τεχνολογία σύμμαχος του πολίτη»

«Η νέα διαδικασία όχι απλώς καταργεί τη γραφειοκρατία, αλλά προστατεύει ακόμη πιο αποτελεσματικά τα προσωπικά μας δεδομένα» τόνισε κατά την έναρξη της παρουσίασης ο Κ. Μητσοτάκης, προσθέτοντας πως «η δράση αυτή, ωστόσο, έχει και ένα έντονο αναπτυξιακό πρόσημο, καθώς απλοποιεί το άνοιγμα και τη διαχείριση των τραπεζικών λογαριασμών, διευκολύνοντας τους πάντες. Τους απλούς καταθέτες, τους επιχειρηματίες, αλλά φυσικά κάνοντας πιο απλή, πιο εύκολη και τη δουλειά των υπαλλήλων των τραπεζών».

Σύσκεψη για το Know your Customer
(EUROKINISSI/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ)

«Πρόκειται για ένα ακόμη σημαντικό βήμα από τα πολλά τα οποία έγιναν μέσα στην πανδημία, φέρνοντας τη χώρα πιο κοντά στη νέα εποχή. Και όπως δείχνει εξάλλου και η εμπειρία του gov.gr, το οποίο πριν από λίγο συμπλήρωσε έναν χρόνο ζωής, αλλά όπως απέδειξε και η άρτια ψηφιακή οργάνωση των εμβολιασμών, η τεχνολογία μπορεί να γίνει σύμμαχος του πολίτη και της κοινωνίας, αλλά ταυτόχρονα και μέσο ανάπτυξης της οικονομίας» σημείωσε ο πρωθυπουργός.

Όπως προανήγγειλε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, «βήματα όπως αυτό θα συνεχιστούν σε όλους τους τομείς και δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ένα μεγάλο μέρος των δράσεων που θα χρηματοδοτήσει το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης "Ελλάδα 2.0" αφορούν ακριβώς τη συνέχιση αυτής της ψηφιακής μετάβασης».

«Know your Customer» και για επιχειρήσεις, τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και ασφαλιστικούς φορείς

Σύμφωνα με πληροφορίες, η δράση θα επεκταθεί το επόμενο διάστημα και σε άλλες δραστηριότητες στις οποίες οι πολίτες είναι υποχρεωμένοι να υποβάλουν παρόμοια στοιχεία, όπως πάροχοι τηλεπικοινωνίας και ασφαλιστικοί φορείς.

«Είναι μια σημαντική βελτίωση και σε ό,τι αφορά την περιττή γραφειοκρατία και σε ό,τι αφορά γενικότερα την εξυπηρέτηση του πολίτη. Και τα επόμενα βήματα αφορούν όχι μόνο τους πολίτες, αλλά και τις επιχειρήσεις. Θα εντάξουμε το ΓΕΜΗ στην πορεία, για να μπορούμε να έχουμε υπηρεσία "Know your Customer" και για τις επιχειρήσεις, και θα προχωρήσουμε με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και τους ασφαλιστικούς φορείς. Αλλά το πρώτο ισχυρό βήμα έγινε από τις τράπεζες» σημείωσε ο κ. Πιερρακάκης.

Γιάννης Στουρνάρας
(EUROKINISSI/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ)

«Θεωρούμε και εμείς ότι είναι μια σημαντική μεταρρύθμιση, από αυτές που δεν φαίνονται, αλλά έχει πολύ μεγάλη ουσία και εξοικονόμηση χρόνου, κόστους, ταλαιπωρίας. Και επίσης εξυπηρετεί τον πολίτη. Είναι, δηλαδή, μια μεταρρύθμιση η οποία θα φανεί» δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Στουρνάρας.

«Τρία είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του, όπως καταγράφηκαν και παρουσιάστηκαν: διευκολύνονται οι τραπεζικές συναλλαγές, περιορίζεται η γραφειοκρατία και βελτιώνει την καθημερινότητα του πολίτη. Το ενθαρρυντικό στοιχείο είναι ότι ο υπουργός ανέπτυξε και τα επόμενα βήματα για να ολοκληρωθεί η διαδικασία» ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πώς σας φάνηκε αυτό το άρθρο;

  • Διαφωνώ απόλυτα
  • Συμφωνώ απόλυτα