Τα καταστήματα μπορούν προαιρετικά να λειτουργήσουν την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, οι οποίες αρχίζουν την 1η Νοεμβρίου.
Tην 1η Νοεμβρίου ξεκινούν οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως τις 14 του ίδιου μήνα.
Τα καταστήματα μπορούν προαιρετικά να λειτουργήσουν την πρώτη Κυριακή της εκπτωτικής περιόδου, δηλαδή την 1η Νοεμβρίου, από τις 11 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα.
Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Μείωση του τζίρου
Σημειώνεται ότι απογοητευτικά ήταν τα στοιχεία για τις επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων ενώ σύμφωνα με έρευνα της ΕΣΕΕ οκτώ στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις (81%) πραγματοποίησαν χαμηλότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια της θερινής εκπτωτικής περιόδου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Τι πρέπει να προσέξετε
Από το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, διαβάστε μερικές χρήσιμες συμβουλές για όλους τους καταναλωτές. Αξίζει να τονιστεί ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους και να αποφεύγουν πιθανές παγίδες από αθέμιτες και επιθετικές εμπορικές πρακτικές.
Ειδικότερα, το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει τα εξής:
-
Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις μεγάλες εκπτώσεις.
-
Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.
-
Για την περίοδο των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει πινακίδα σε ορατά από τους καταναλωτές σημεία του καταστήματος και των βιτρινών, που θα αναγράφει το ποσοστό των εκπτώσεων, που παρέχονται, στις τιμές πώλησης κάθε είδους ή ομάδας ειδών ή όλων των ειδών του καταστήματος. Αν δεν υπάρχει τέτοια πινακίδα, πρέπει σε κάθε είδος να υπάρχει καρτελάκι, που να αναγράφει την τιμή πώλησης του προϊόντος, πριν την έκπτωση (διαγραμμένη) και την τιμή, μετά την έκπτωση.
-
Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεάζονται από τις διαφημίσεις.
-
Θα αποβεί πολύ χρήσιμο για τους καταναλωτές, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούν την αγορά, για να διερευνήσουν τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουν τα είδη, που θέλουν να αγοράσουν. Έτσι, θα έχουν τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση, καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.
-
Επιβάλλεται ο προγραμματισμός τις αγορές, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, προς αποφυγή της υπερκατανάλωσης.
-
Απαραίτητη είναι η έρευνα αγοράς.
-
Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν «κράχτες», ενώ μέσα στο κατάστημα σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.
-
Αν οι καταναλωτές χρησιμοποιούν για τις αγορές τους δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουν κάθε λεπτομέρεια για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.
-
Πρέπει να απαιτούν απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά τους.
-
Πρέπει να ελέγχουν την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουν.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Παγώνη: «Βρισκόμαστε σε δύσκολη φάση»
- Μητσοτάκης: Μάσκα παντού – Απαγόρευση κυκλοφορίας μετά τις 00:30
- Κοροναϊός: Δείτε σε ποιες περιοχές θα υπάρξει απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 00.30