Κατέβηκε η αφίσα στο μετρό για τις αμβλώσεις: Η ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών & Υποδομών

Χθες γράφαμε για τη θύελλα των αντιδράσεων που είχε προκληθεί εξαιτίας της αφίσας στο μετρό για τις αμβλώσεις.  Τώρα, μας τελείωσε και με αυτό εννοούμε ότι η αφίσα κατέβηκε, έπειτα από υπουργική απόφαση.

Η εντολή του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών να κατέβει η αφίσα για τις αμβλώσεις ήταν άμεσα, μετά τις αντιδράσεις κυρίως στα κοινωνικά δίκτυα. Για την αφίσα είχε πληρώσει ο Κοινωφελής Φιλανθρωπικός Σύλλογος «Πανελλήνια Ένωση Φίλων των Πολυτέκνων». Η διαφημιστική καμπάνια ήταν προγραμματισμένο να παραμείνει στα διαφημιστικά πλαίσια για 14 ημέρες,

Το πρωί της Δευτέρας, επιβάτες του Μετρό που πήγαν να πάρουν τους συρμούς για τις μετακινήσεις τους αντίκρισαν δεκάδες αφίσες της πρωτοβουλίας «Αφήστε με να ζήσω» που γράφουν: «Ήξερες ότι από την 18η ημέρα κτυπά η καρδιά του; Από την 42η μέρα ανιχνεύονται εγκεφαλικά κύματα; Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί; Από την 10η εβδομάδα νοιώθει πόνο. Διάλεξε τη ζωή»

Στο κάτω μέρος της αφίσας, αναγράφεται: «Διάλεξε τη Ζωή. Κίνημα υπέρ της Ζωής». Είχε τοποθετηθεί σε 31 διαφημιστικά πλαίσια σε 17 σταθμούς του μετρό και με εντολή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κατέβηκε από όλους τους σταθμούς.

H ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών 

«Ο έλεγχος και η έγκριση του περιεχομένου των διαφημίσεων που αναρτώνται στους χώρους του Μετρό, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ. Την αρμοδιότητα αυτή οφείλει να την ασκεί με υπευθυνότητα και κοινωνική συνείδηση.

"Η καμπάνια που ξεκίνησε σήμερα εναντίον των αμβλώσεων για την οποία το αρμόδιο Υπουργείο και η Κυβέρνηση δεν είχαν την παραμικρή ενημέρωση, ανεξάρτητα από την προσωπική άποψη που δικαιούται ο καθένας να έχει, στρέφεται εναντίον ενός απολύτως κατοχυρωμένου και αναμφισβήτητου δικαιώματος των γυναικών. Οι καμπάνιες που γίνονται στους δημόσιους χώρους δεν πρέπει να διχάζουν την κοινή γνώμη ούτε ασφαλώς να προσβάλουν γυναίκες που έχουν αναγκαστεί να κάνουν μια τέτοια δύσκολη επιλογή στη ζωή τους.

"Για το λόγο αυτό, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάλεσε τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να εξηγήσει το σκεπτικό με το οποίο επέτρεψε μια τέτοια καμπάνια και ζήτησε να εξαντληθεί κάθε περιθώριο για να κατέβουν το συντομότερο οι αφίσες από τους χώρους του Μετρό».

Ο ΣΥΡΙΖΑ 

«Το δικαίωμα των γυναικών στην άμβλωση έχει νομοθετηθεί στη χώρα μας εδώ και χρόνια και είναι αδιαπραγμάτευτο. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε τον έλεγχο στις επιλογές των γυναικών μέσω της δημιουργίας ενοχών και της παραπληροφόρησης», επισημαίνει ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Χαρίτσης.

Η ανάρτηση του κ. Χαρίτση στο Facebook

«Μετά το σκοταδιστικό εξώφυλλο αθλητικής εφημερίδας, το οποίο έσπευσαν να επικροτήσουν στελέχη της ΝΔ, βλέπουμε μία ακόμη εκστρατεία ενάντια στο δικαίωμα των γυναικών να αποφασίζουν ελεύθερα για το ίδιο τους το σώμα, αυτή τη φορά στους πολυσύχναστους σταθμούς του μετρό.

"Το δικαίωμα των γυναικών στην άμβλωση έχει νομοθετηθεί στη χώρα μας εδώ και χρόνια και είναι αδιαπραγμάτευτο. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε τον έλεγχο στις επιλογές των γυναικών μέσω της δημιουργίας ενοχών και της παραπληροφόρησης.

"Όταν δηλώνουμε υπέρ της ζωής πρέπει πρώτα και πάνω απ’ όλα να υπολογίζουμε τις ζωές των ίδιων των γυναικών.

"Όσο και να το επιθυμούν κάποιοι, δεν πρόκειται να επιτρέψουμε την επιστροφή στον Μεσαίωνα».

Η ΣΤΑΣΥ

Κύκλοι του της ΣΤΑΣΥ δήλωσαν νωρίτερα στο skai.gr πως «Ανεξαρτητα αν συμφωνει ή διαφωνεί κανείς με το περιεχόμενο μιας διαφήμισης η ΣΤΑΣΥ δεν μπορεί να την απαγορεύσει παρά μόνο αν αυτή προκαλεί το δημόσιο αίσθημα. Η συγκεκριμένη καμπάνια «Άσε με να ζήσω», κρίθηκε ότι δεν προκαλεί καθώς δεν έχει και άμεση αναφορά στις αμβλώσεις».

Παράλληλα, οι κύκλοι ΣΤΑΣΥ σημείωναν πως αντίστοιχες αντιδράσεις υπήρξαν στο παρελθόν, τόσο με αφίσες του Pride όσο και με τις αφίσες του κινήματος των Vegan. Και στις δύο αυτές περιπτώσεις κρίθηκε ότι δεν προκαλούν. Γι' αυτό και παρέμειναν στα διαφημιστικά πλαίσια των σταθμών. Μάλιστα.

AKOΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWS2U ΣΤΟ INSTAGRAM