Με ανακοίνωσή του το Σωματείο Εργαζομένων στη Λειτουργία του Μετρό της Αθήνας (ΣΕΛΜΑ) καταγγέλει ότι το περασμένο Σάββατο 29 Μαΐου και σύμφωνα με τους εργαζομένους, εμφάνισε βλάβη συρμός της πρώτης γενιάς, της ίδιας σειράς δηλαδή με αυτόν που είχε ακινητοποιηθεί την 4η Μαίου στο σταθμό του Μεταξουργείου για διάστημα δέκα ωρών.
«Περιμένοντας ως εργαζόμενοι μια επαρκή και ουσιαστική απάντηση για το περιστατικό που είχε λάβει χώρα στις 04/05/21 με τον ακινητοποιημένο συρμό στην αποβάθρα του Μεταξουργείου και πριν αλέκτωρ λαλήσαι έλαβε χώρα προ δύο ημερών στις 29/5/21 νέο περιστατικό με συρμό ίδιας γενιάς (γαλλικός) που ακινητοποιήθηκε από σοβαρή βλάβη μέσα στο τούνελ στις 10 το πρωί από Νίκαια προς Κορυδαλλό για περισσότερες από 12 ώρες και έφυγε ρυμουλκούμενος μετά τις 24:00 τα μεσάνυχτα», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Το Σωματείο καλεί τη διοίκηση της εταιρίας να απαντήσει στις αναφορές των εργαζομένων κάνοντας λόγο για «έλλειψη διαβουλεύσεων σε σοβαρά θέματα υψίστης σημασίας στην ασφάλεια» και προειδοποιώντας για «δράσεις και κινητοποιήσεις προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία της εταιρίας». Προσθέτει μάλιστα ότι πρόκειται για το μέσο που χρησιμοποιούν 6 εκατομμύρια επιβάτες και ως εκ τούτου «χρειάζεται σταθερό σχέδιο πλοήγησης και ασφάλειας».
Πηγές της ΣΤΑΣΥ επισημαίνουν ότι στον εν λόγω συρμό που ήταν τρία χρόνια σε ακινησία και εντάχθηκε στο πρόγραμμα ανάταξης συρμών και επανακυκλοφορεί το τελευταίο διάστημα στο δίκτυο της ΣΤΑΣΥ πράγματι υπήρξε ένδειξη βλάβης σε αισθητήρα. Ακόμη τονίζουν ότι «τέτοιου είδους ενδείξεις εντοπίζονται το πρώτο διάστημα σε συρμούς που επανακυκλοφορούν μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα ακινησίας και δε φαίνονται στους τεχνικούς ελέγχους που προηγούνται».
Όσο για την παραμονή του συρμού στη Νίκαια, την αποδίδουν στο γεγονός ότι πρόκειται για τερματικό σταθμό και έτσι διασφαλιζόταν ότι ο συρμός δε θα παρεμπόδιζε την κυκλοφορία στο δίκτυο. Διαψεύδουν, πάντως, ότι ο συρμός μετακινήθηκε ρυμουλκούμενος επισημαίνοντας χαρακτηριστικά πως «τη νύχτα ο συρμός επέστρεψε στο αμαξοστάσιο στα Σεπόλια κινούμενος κανονικά και όχι ρυμουλκούμενος και μάλιστα χωρίς να καταγράφεται πια η ένδειξη βλάβης στον αισθητήρα. Ο συρμός κυκλοφορεί κανονικά στο δίκτυο».
Από την πλευρά του, πάντως, ο πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ, Σπύρος Ρεβύθης σημειώνει ότι «οι δοκιμές σε συρμούς που βρίσκονται για μεγάλα διαστήματα σε ακινησία γίνονται στην τροχιά των δοκιμών το γνωστό test track και όχι σε κανονικά δρομολόγια με επιβάτες εντός συρμού».
Υπενθυμίζεται ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που το συγκεκριμένο Σωματείο εγκαλεί τη διοίκηση για προβλήματα στο δίκτυο και έλλειψη ανταλλακτικών. Περίπου δέκα ημέρες νωρίτερα είχαν δει το φως της δημοσιότητας καταγγελίες περί ακινητοποίησης του 1/3 των συρμών της εταιρίας εξαιτίας της έλλειψης ανταλλακτικών με τον πρόεδρο του ΣΕΛΜΑ να μιλά για ανεπαρκείς προμήθειες σε απαραίτητα ανταλλακτικά όπως τα ρουλεμάν, οι τροχοί και τα ηλεκτρονικά συστήματα.