«Ο τελικός σκοπός της εκπαίδευσης είναι να μετατρέψει τους καθρέφτες σε παράθυρα» δήλωσε ο Sydney J. Harris και ακριβώς έτσι πρέπει να λειτουργεί (σ.σ. η εκπαίδευση) στους ανθρώπους, ως στόχος για τη μετάβαση στον υπόλοιπο κόσμο, όπου μπορεί να αντλήσει πληροφορία, να διαβάσει, να γνωρίσει κόσμουςτης Κατερίνας Θανάση
Προ ολίγων ημερών ψηφίστηκε στη Βουλή, με 166 ψήφους υπέρ έναντι 132 κατά, το νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας, όπου μεταξύ άλλων προβλέπει τη θεσμοθέτηση Ομάδων Προστασίας των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων που θα υπάγονται στην Ελληνική Αστυνομία, την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ, ορισμένη από το κάθε τμήμα, αλλά και χρονικό όριο στις σπουδές. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου στη Βουλή προκλήθηκαν έντονες αντιδράσεις από την αντιπολίτευση.
Η θέση της αντιπολίτευσης
Ο ΣΥΡΙΖΑ κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου στη Βουλή κάλεσε την κυβέρνηση να αναβάλει την ψήφιση, δηλώνοντας πως η θέσπιση του νομοσχεδίου «θα αποκλείσει 24.000 μαθητές από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς αλλάζουν οι όροι των πανελλαδικών στη μέση μιας χρονιάς που τα λύκεια δεν πρόλαβαν να ανοίξουν, όταν αντί για προσλήψεις καθηγητών έχουμε προσλήψεις 1.000 ειδικών φρουρών».
Το Κίνημα Αλλαγής, με τη σειρά του, δήλωσε πως το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με αντικείμενο την εισαγωγή στα ΑΕΙ, τη φύλαξη και αστυνόμευση των ΑΕΙ και το πειθαρχικό δίκαιο των φοιτητών, είναι «άλλη μια απόδειξη της πολιτικής αλαζονείας του υπουργείου». Τέλος, ο γραμματέας του ΜέΡΑ25 Γιάνης Βαρουφάκης εξέφρασε την κάθετη αντίθεσή του στην ύπαρξη πανεπιστημιακής φύλαξης, η οποία δεν θα υπάγεται στις πρυτανικές αρχές.
Πέρα από τη θέση της πολιτικής πλευράς, έχουμε στην αντίπερα όχθη τους ανθρώπους εκείνους που προετοιμάζουν τους μαθητές για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ και εκείνους που προσφάτως αποφοίτησαν από τις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πρώην φοιτητές, άνθρωποι από τον χώρο των Γραμμάτων και της εκπαίδευσης μιλούν στο news2U.gr και δίνουν τη δική τους οπτική για το νέο νομοσχέδιο και τις αλλαγές που θα επιφέρει στον χώρο των ΑΕΙ.
Φιλόλογος - Καθηγήτρια σε λύκειο«Το νομοσχέδιο ως προς τις βάσεις είναι προς τη θετική κατεύθυνση, αν και δεν ξέρω αν είναι δόκιμο να εφαρμοστεί από φέτος, διότι τα παιδιά έχουν ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ. Όσον αφορά τη φύλαξη, θα πρέπει να το δούμε πώς θα λειτουργήσει στην πράξη. Δηλαδή, ένας έλεγχος θέλουμε όλοι να υπάρχει στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, γιατί παρατηρούνται πολλά παρατράγουδα, αλλά να γίνεται αυτή η φύλαξη μέσα σε λογικά πλαίσια, να μην υπάρχει αστυνόμευση και να μην υπάρχει αυθαιρεσία της αστυνομίας και από φύλαξη καταλήξουμε σε αστυνόμευση. Ας μην είμαστε αρνητικοί εξαρχής, αλλά θα πρέπει να είμαστε σε επαγρύπνηση για το πώς μπορεί να γίνει αυτός ο έλεγχος. Να μην καταντήσουν αστυνομοκρατούμενα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας», δήλωσε χαρακτηριστικά στο news2Ugr καθηγήτρια λυκείου.
Μιχάλης Μαλανδράκης - Απόφοιτος του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Πάντειου Πανεπιστημίου
«Τα ελληνικά πανεπιστήμια με τις προβληματικές και τις ελλιπείς υποδομές, με την υποστελέχωση, με τα προβλήματα σε ζητήματα καθαριότητας και οργάνωσης, αυτά τα πανεπιστήμια χρειάζονται ένα σωρό πράγματα, εκτός από αστυνόμευση και κάμερες, ‘‘για να λυθούν ζητήματα ανομίας και διακίνησης ναρκωτικών’’. Από τις στατιστικές και από τις εισηγήσεις προκύπτει ότι η διακίνηση των ναρκωτικών είναι –ας πούμε‒ μεγαλύτερη απ’ ό,τι στην παραλιακή;
“Τα περιστατικά βίας υποβαθμίζουν τα ελληνικά πανεπιστήμια”. Πόσα περιστατικά βίας και πόσες πράγματι καταγγελίες προέκυψαν τα τελευταία χρόνια; Πόσες περιπτώσεις φοιτητών ή καθηγητών ξέρουμε που υπέστησαν ξυλοδαρμό μέσα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα; Αντίθετα, μήπως τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει περισσότερες καταγγελίες για φαινόμενα βίας, ξυλοδαρμού και βασανισμού από αστυνομικούς; Και, εντέλει, τα ελληνικά πανεπιστήμια τα υποβαθμίζουν πολύ περισσότερο οι πληρωμένες σημειώσεις από τη νεολαία του κυβερνώντος κόμματος παρά τα αόριστα και συγκεχυμένα “περιστατικά ανομίας”», δήλωσε αποκλειστικά στο news2U.gr o Μιχάλης Μαλανδράκης.
Εκπαιδευτικός - Δασκάλα σε μαθητές δημοτικού σχολείου«Η χρησιμότητα παρουσίαςφύλαξης στα πανεπιστήμια βρίσκεται κάπου στη μέση! Θεωρώ σωστή τη σκέψη για προστασία του πανεπιστημίου από τυχόν άσχημα συμβάντα, όμως δεν μπορώ να πω με σιγουριά ότι αυτό δεν θα δημιουργήσει προβλήματα στη συνύπαρξη των ατόμων που υπάγονται στην Ελληνική Αστυνομία και των φοιτητών και ότι δεν υπάρχει κατάχρηση της εξουσίας! Όσον αφορά την ελάχιστη βάση στα ΑΕΙ, θεωρώ σωστό πως δεν θα εισάγονται φοιτητές που δεν θα καταφέρουν να διεκπεραιώσουν τις υποχρεώσεις του εκάστοτε τμήματος», δήλωσε η εκπαιδευτικός.
Η θέση φιλολόγου
«Όσον αφορά τους αιώνιους φοιτητές, δεν επιβαρύνουν τα πανεπιστήμια ή το κράτος (π.χ. δεν δικαιούνται επιπλέον βιβλία ούτε παρατείνεται η χρήση της ακαδημαϊκής τους ταυτότητας), άρα είναι άστοχο να καταπιάνονται με αυτούς τη στιγμή που μεγάλη μερίδα φοιτητών εργάζονται πλήρως και λόγω τούτου καθυστερούν να ολοκληρώσουν και τις σπουδές τους.
Πρώτον, η πρόβλεψη τώρα για τους εργαζομένους φοιτητές, που έχουν ελαφρυντικά σε περίπτωση που συμπληρώνουν 20 ώρες εργασίας, είναι γελοία, δεδομένου ότι οι εργοδότες τους κολλάνε τα μισά ή και καθόλου ένσημα. Δεύτερον, η μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ διαιωνίζει την αδικία και την εκπαίδευση για “λίγους”, καθώς απλώς θα πλουτίσουν οι ιδιωτικές σχολές. Τέλος, σχετικά με την αστυνόμευση θεωρώ ότι είναι η πιο συνετή από τις αποφάσεις που πήραν, γιατί έχοντας περάσει από το στάδιο της φοίτησης έχω αντικρίσει να βγάζουν μέχρι και μαχαίρια μπροστά σε φοιτητές και όλοι φοβόμασταν να περάσουμε από το πανεπιστήμιο νυχτερινές ώρες», δήλωσε χαρακτηριστικά η εκπαιδευτικός.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ- Νίκη Κεραμέως: Στόχος μας ένα ασφαλές και ποιοτικό πανεπιστήμιο
- Κοινή συνέντευξη Τύπου Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη: Τι αλλάζει σε παιδεία και ΑΕΙ
- Κεραμέως για σχολεία: Θα υπάρχει κλιμακούμενη ώρα προσέλευσης και αποχώρησης, με ευθύνη των διευθυντών