Το πρόσωπο του Δημήτρη Λιγνάδη, που φιγουράρει στα MME, φαίνεται πως συνδέεται στενά με τον Γιώργο Μπαμπινιώτη
Ποια είναι η σχέση του Δημήτρη Λιγνάδη με τον Γιώργο Μπαμπινιώτη;
Ο πρώην, πλέον, καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, που έχει εις βάρος του κατηγορίες για βιασμό κατά συρροή, ήταν μαθητής του Γιώργου Μπαμπινιώτη στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών.
Μάλιστα, ο ίδιος ο κ. Μπαμπινιώτης είχε επιβεβαιώσει αυτή την είδηση με ανάρτησή του το 2019, όταν η Λίνα Μενδώνη είχε ορίσει στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου τον Δημήτρη Λιγνάδη. Τότε ο Γιώργος Μπαμπινιώτης έτρεξε να συγχαρεί τον Κυριάκο Μητσοτάκη και την υπουργό Πολιτισμού γι' αυτή τους την επιλογή, κάνοντας λόγο για «επιτυχημένη αξιοκρατική επιλογή ενός θεατρανθρώπου με πείρα, γνώση, ικανότητες».
Αναλυτικά, η ανάρτηση του κ. Μπαμπινιώτη:
«Μπράβο στον Κυριάκο Μητσοτάκη και στη Λίνα Μενδώνη που δίνουν την ευκαιρία στον άξιο Δημήτρη Λιγνάδη να δείξει τις δημιουργικές ικανότητές του στη θέση τού καλλιτεχνικού διευθυντή τού Εθνικού μας Θεάτρου. Επιτυχημένη αξιοκρατική επιλογή ενός θεατρανθρώπου με πείρα, γνώση, ικανότητες και παρρησία για τα θέματα τής τέχνης, τής γλώσσας και τού πολιτικού γίγνεσθαι από πολιτισμικής –όχι κομματικής– σκοπιάς. Γυιος τού μεγάλου Τάσου Λιγνάδη, μυήθηκε στην επιστήμη τής φιλολογίας (μαθητής μας στη Φιλοσοφική Σχολή των Αθηνών) και εν συνεχεία στην τέχνη τού θεάτρου σε διττό επίπεδο, τού ηθοποιού και τού σκηνοθέτη, ενώ διέπρεψε και σε μια (άγνωστη ίσως ευρύτερα) πνευματική δραστηριότητα, αυτή τού δασκάλου τής θεατρικής τέχνης στα Αρσάκεια Σχολεία και στο Κολλέγιο.
Οι προσπάθειες του Δημήτρη Λιγνάδη για την ανάδειξη της γλώσσας μας τόσο στη συγχρονική όσο και στη διαχρονική της διάσταση με πρωτοβουλίες όπως αυτή τής παράστασης αποσπασμάτων τής ιστορίας τού Θουκυδίδη (στην έξοχη μετάφραση τού έτερου γυιου τού Τάσου Λιγνάδη, τού φιλολόγου Γιάννη Λιγνάδη) αλλά και η πρόσφατη τού Οιδίποδα Τυράννου στην Επίδαυρο (σε σκηνοθεσία τού επίσης προικισμένου και επίσης εγγράμματου Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη) τον καθιερώνουν ως μια πνευματική προσωπικότητα τής θεατρικής μας ζωής που καλώς έσπευσε η Πολιτεία να αξιοποιήσει. Να ευχηθούμε επιτυχία στον Δημήτρη Λιγνάδη στην "πρόκληση" για δημιουργία που είναι στην πραγματικότητα η θέση τού καλλιτεχνικού διευθυντή τού Εθνικού Θεάτρου, θέση που έχουν τιμήσει προσωπικότητες τής ιστορίας του ελληνικού θεάτρου».
Ο Δημήτρης Λιγνάδης υπήρξε επί χρόνια υπεύθυνος του θεατρικού ομίλου στα Αρσάκεια Σχολεία αλλά και στο Κολλέγιο Ψυχικού. Ο Γιώργος Μπαμπινιώτης ήταν μέλος και πλέον πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, στην οποία ανήκουν κατά κάποιον τρόπο τα Αρσάκεια.
Μετά τον σάλο που δημιουργήθηκε ότι ο κ. Μπαμπινιώτης γνώριζε για τη δράση του Δημήτρη Λιγνάδη και παρ' όλα αυτά την αγνοούσε, ο γνωστός γλωσσολόγος προέβη σε μια νέα δήλωση κάνοντας λόγο για διασυρμό του.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Μπαμπινιώτης αναφέρει στη δήλωσή του:«Η δήλωσή μου υπέρ τής επιλογής τού Δ. Λιγνάδη στη θέση τού καλλιτεχνικού διευθυντή τού Εθνικού Θεάτρου έγινε στο πλαίσιο δεκάδων αντίστοιχων αναρτήσεων που έχω πραγματοποιήσει κατά καιρούς για θέματα και ανθρώπους τού Πολιτισμού, τον οποίο προσωπικά υπηρετώ άοκνα και αδιάκοπα επί 40 και πλέον έτη.
Έχω ήδη αποδεχθεί μέσα μου ότι είναι μάταιη κάθε προσπάθειά μου να μεταπείσω όσους δεν αντιλαμβάνονται ότι, αν είχα την παραμικρή υποψία τέλεσης αξιόποινων πράξεων εκ μέρους τού συγκεκριμένου προσώπου, ουδέποτε θα προέβαινα στη δήλωση αυτή. Επίσης, στερείται νοήματος η κατάδειξη του φαρισαϊσμού όσων, ενώ διατηρούσαν οι ίδιοι με τον Δ. Λιγνάδη τόσο επαγγελματικές όσο και διαπροσωπικές σχέσεις, σήμερα επικαλούνται πλήρη άγνοια και, ταυτοχρόνως, διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους ότι εγώ "αποκλείεται να μη γνώριζα".
«Ουδεμία καταγγελία περιήλθε σε γνώση μου»Αντιθέτως, για όσους καλόπιστους επιθυμούν να πληροφορηθούν την αλήθεια δηλώνω ότι ο Δ. Λιγνάδης εργάστηκε στο Αρσάκειο, ως εξωτερικός συνεργάτης, στους προαιρετικούς απογευματινούς ομίλους των Αρσακείων (και όχι στο διδακτικό προσωπικό του σχολικού προγράμματος) πριν από 19 ολόκληρα χρόνια. Τα όσα μεμονωμένα διακινούνται περί παύσης-απόλυσής του από το Αρσάκειο το έτος 2002 είναι απολύτως ψευδή. Αποχώρησε, προτιμώντας να μετακινηθεί στον θεατρικό όμιλο τού Κολλεγίου. Δηλώνω δε κατηγορηματικά και σε όλους τους τόνους ότι καθ΄ ον χρόνο συνεργάστηκε με το Αρσάκειο, ουδεμία καταγγελία περιήλθε σε γνώση μου έστω και προφορική».
Σημειώνεται πως ο Γιώργος Μπαμπινιώτης εκλέγεται πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας από το 1987. Όπως αναφέρεται και στην επίσημη ιστοσελίδα του, επί της προεδρίας του «καθιερώνεται ο συντονισμός μεταξύ όλων των Αρσακείων αλλά και για κάθε μάθημα».
Μια ανήλικη μαθήτρια που φοιτούσε στο Αρσάκειο Ψυχικού κατήγγειλε πως ο Δημήτρης Λιγνάδης της είχε εκφράσει τον έρωτά του με διάφορους τρόπους.
Ακολουθεί η μαρτυρία της τότε μαθήτριας, όπως δημοσιεύτηκε στο 2020mag.gr:
«Τη σχολική χρονιά 1990-91 ήμουν μαθήτρια της Β’ Λυκείου στο Αρσάκειο Ψυχικού. Στο πλαίσιο του ανεβάσματος μιας σχολικής θεατρικής παράστασης («Η Τύχη της Μαρούλας» του Δημήτρη Κορομηλά), γνώρισα τον Δημήτρη Λιγνάδη, στον οποίο είχε ανατεθεί από τη Διεύθυνση του σχολείου μας να επιμεληθεί την παράσταση. Συμμετείχα στην παράσταση και από τις πρόβες άρχισα να διαπιστώνω έναν πολύ έντονο εστιασμό του Δημήτρη Λιγνάδη σε μένα.
Ήμουν 16 χρόνων, και σε αντίθεση με άλλα κορίτσια της ηλικίας μου και συμμαθήτριές μου, δεν ήμουν αυτό που λέμε «σχηματισμένη γυναίκα» σωματικά, αλλά παιδί.
«Μου έλεγε ότι ήμουν ξεχωριστή»Μια φορά, στο τέλος της σχολικής μέρας, μου ζήτησε να πάμε να μιλήσουμε σε ένα κοντινό πάρκο. Εκεί, κάτσαμε σε ένα παγκάκι, όπου άρχισε να μου λέει πράγματα που με μπέρδεψαν πάρα πολύ συναισθηματικά: μου απήγγειλε ποιήματα, μου μιλούσε για τα παιδικά του χρόνια και τη σχέση του με την οικογένειά του, μου έλεγε ότι με βλέπει σαν τη Λάουρα στον «Γυάλινο Κόσμο» και τον εαυτό του σαν τον Τομ, μου έλεγε ότι είμαι ξεχωριστή, μου έλεγε ότι δεν ήμουν σαν τις άλλες (αυτό το έλεγε περιφρονητικά για τα άλλα κορίτσια).
Μου έλεγε ότι εγώ κι αυτός ήμασταν ίδιοι. Μου έλεγε ότι μ’ αγαπούσε. Στο τέλος μου έδωσε και τη διεύθυνση του σπιτιού του και μου είπε ότι θα ήθελε να πηγαίναμε κι εκείνη την ώρα σπίτι του, αλλά είχε παράσταση. Μετά με χαιρέτησε παίρνοντάς με αγκαλιά. Τους επόμενους λίγους μήνες επανέλαβε πολλές φορές την πρότασή του να πάω στο σπίτι του, γιατί «με αγαπούσε».
«Επέμενε φορτικά»
Τον ενοχλούσε που αρνιόμουν να το κάνω, αλλά επέμενε φορτικά. Ήμουν εξαιρετικά συνεσταλμένη, γεγονός που εκ των υστέρων θεωρώ ότι ήταν καθοριστικό στην επικέντρωση στο πρόσωπό μου, στον έλεγχο που προσπάθησε να μου ασκήσει, στην πίεσή του να πάω μόνη μου σπίτι του.
Σε ένα σχολικό πάρτι, με πήρε στο πίσω μέρος της ταράτσας για να μη μας δουν οι άλλοι μαθητές, με αγκάλιασε πολυ σφιχτά, με φίλησε στο λαιμό, μου είπε πως θα με αγαπάει για πάντα και να πάω να τον βρω. Προσπαθούσε να μπει στο μυαλό μου, με είχε μπερδέψει πάρα πολύ. Με είχε ξεμοναχιάσει, προσπαθούσε να με κάνει να νιώσω μοναδική, μου έλεγε απίστευτα πράγματα για να με πείσει, με σκοπό να πάω σπίτι του.
Νιώθω τυχερή που αρνήθηκα τελικά να πάω, αλλά ακόμα κι έτσι, όσα κατά καιρούς πληροφορούμουν υπό τη μορφή φημών και όσα τώρα έρχονται στο φως της δημοσιότητας, με κάνουν να αναρωτιέμαι για το πόσα άλλα παιδιά και νέοι άνθρωποι μπορεί να βρέθηκαν στη δική μου θέση και δυστυχώς και σε πάρα πολύ χειρότερη από τη δική μου θέση.
Η αρχική μου σκέψη ήταν να μιλήσω επώνυμα για όλα αυτά, αλλά τελικά νιώθω ότι δεν έχω καμία ψυχική δύναμη να έρθω αντιμέτωπή του. Φοβάμαι ότι ούτε σε αυτό είμαι η εξαίρεση.»
Πρόεδρος ΟΙΕΛΕ: Αδύνατον να μη γνώριζε για τον Λιγνάδη ο ΜπαμπινιώτηςΤην ίδια ώρα ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ (Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας), Μιχάλης Κουρουτός, εξαπέλυσε δριμεία κριτική εναντίον του κ. Μπαμπινιώτη.
Πιο αναλυτικά, ο ίδιος δήλωσε:
«Εμβρόντητοι παρακολουθούν εκατομμύρια πολίτες όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας για τη στήριξη του κ. Μπαμπινιώτη στο πρόσωπο του πρώην Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Δημήτρη Λιγνάδη, παρά την «πλούσια» ιστορία του τελευταίου στα Αρσάκεια Σχολεία. Βεβαίως οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ μόνο έκπληξη δεν αισθανθήκαμε, καθώς τα τελευταία χρόνια, επί Προεδρίας Μπαμπινιώτη, κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας.
Αρχικά, ας κάνω σαφές το εξής. Τα σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας είναι σημαντικό κομμάτι της ελληνικής εκπαιδευτικής ιστορίας. Οι εκπαιδευτικοί του, συνάδελφοι με πλούσια προσόντα και αίσθημα καθήκοντος, κρατούν με την εξαίρετη δουλειά τους ψηλά το όνομα των Αρσακείων Σχολείων ακόμη και στη δύσκολη, τελευταία περίοδο Μπαμπινιώτη. Οφείλω, επομένως, να διαχωρίσω το εκπαιδευτικό σώμα από την ηγεσία των εκπαιδευτηρίων που κάνει ό, τι μπορεί για να ακυρώσει τη σπουδαία δουλειά των δασκάλων του.
Ο κ. Μπαμπινιώτης είναι ένας τυχερός άνθρωπος. Μένει στο απυρόβλητο (όπως έμενε μέχρι πρότινος και ο κ. Λιγνάδης) λόγω των ισχυρών σχέσεων που διατηρεί με την πολιτική και οικονομική εξουσία. Το απόστημα των σεξουαλικών κακοποιήσεων όμως έσπασε και η ελληνική κοινωνία απαιτεί την κάθαρση. Θέλω να ελπίζω ότι η ασυλία που απολαμβάνει ο κ. Μπαμπινιώτης και οι συν αυτώ έχει πια ημερομηνία λήξης.
«Είναι αδύνατον να μην είχε γνώση»Ο Πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας είναι αδύνατον να μην γνώριζε, να μην είχε ακούσει όλα όσα επί πολλά χρόνια ψιθυρίζονταν στο χώρο των Αρσακείων Σχολείων. Είναι αδύνατον να μην είχε γνώση όσων λέγονταν τότε και καταγγέλλονται με πρόσφατα δημοσιεύματα για τη «δράση» του κ. Λιγνάδη. Κι όμως, εγκωμίασε δημόσια τον Πρωθυπουργό και την Υπουργό Πολιτισμού για την επιλογή του εν λόγω ως Διευθυντή του Εθνικού θεάτρου, επικαλούμενος μάλιστα και τη «δουλειά» του στα Αρσάκεια Σχολεία! Επαναλαμβάνω. Δεν μας εκπλήσσει, δεν με εκπλήσσει.
Στο παρελθόν έχω αναφερθεί αναλυτικά στα έργα και τις ημέρες του κ. Μπαμπινιώτη ως Προέδρου της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και ως Υπουργού Παιδείας. Υποχρεώνομαι να επανέλθω. Δεν είναι, άραγε, ο κ. Μπαμπινιώτης αυτός που, μεταξύ πολλών άλλων:
• Επεχείρησε τρις ως Υπουργός το 2012 να προωθήσει τροπολογία στη Βουλή, τις παραμονές της διάλυσής της, με την οποία μεταφερόταν η εποπτεία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Εργασίας (σε νομοσχέδια, μεταξύ άλλων, για τα ταξί και τις …κτηνοτροφικές καλλιέργειες), ώστε τα ιδιωτικά σχολεία να μετατραπούν σε ανεξέλεγκτους οίκους εμπορίου, όπου οι γόνοι των ισχυρών θα εξαγόραζαν με ευκολία άριστους τίτλους σπουδών; (είχε, πάντως καλή μαθήτρια, την κ. Κεραμέως που οχτώ χρόνια μετά ολοκλήρωσε το έργο του)
• Φροντίζει τους ανθρώπους που του κάνουν τα …χατήρια; Ας βρει κάθε ενδιαφερόμενος πού βρίσκεται ο πρώην Πρόεδρος του ΝΣΚ που υπέγραψε επί Υπουργίας του άθλια, σκανδαλώδη απόφαση σύμφωνα με την οποία μειώνονταν οι μισθοί των ιδιωτικών εκπαιδευτικών κατά 35-40% κατ’ απαίτηση του Συνδέσμου των σχολαρχών (αλλά και προσωπική, δική του επιθυμία, καθώς κατά δημόσια ομολογία του είχε δημιουργηθεί μια τεράστια τρύπα στα οικονομικά της Φιλεκπαιδευτικής που έπρεπε να καλυφθεί με κάποιο τρόπο…).
Να απομακρυνθεί άμεσα ο ΜπαμπινιώτηςΌλα αυτά σαφώς και ωχριούν μπροστά στο γιγαντιαίο πρόβλημα της κακοποίησης παιδικών ψυχών και της «στοργικής» μεταχείρισης των φερόμενων υπαιτίων από τον κ. Μπαμπινιώτη. Απευθύνομαι σήμερα στα μέλη του ΔΣ της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, καλώντας τους να συναισθανθούν την ιστορική τους ευθύνη και να ζητήσουν από τον κ. Μπαμπινιώτη το μόνο έντιμο δρόμο, αυτόν της παραίτησης, ειδάλλως να τον απομακρύνουν άμεσα.
Αν αυτό δεν συμβεί, η Υπουργός Παιδείας οφείλει (παρά τις στενές σχέσεις της με τον κ. Μπαμπινιώτη) να εφαρμόσει τις διατάξεις του άρθρου 2, παρ. 3 του Ν. 682/77 για τον ειδικό οικονομικό έλεγχο των ισότιμων σχολείων (εκτός κι αν, κατά την πάγια συνήθειά της, καταργήσει και αυτή τη ρύθμιση, καθώς δεν «βολεύει» μεγαλοσχολάρχες)
Η ώρα να αρθούν οι θεσμοί και η επίσημη πολιτεία στο ύψος των περιστάσεων έφτασε. Το απαιτούν οι γονείς και τα κακοποιημένα παιδιά, το απαιτεί η εκπαιδευτική κοινότητα, το απαιτεί το κοινό περί δικαίου αίσθημα. Καμιά ανοχή πλέον στον κ. Μπαμπινιώτη και στην δραστηριότητα της παρέας του. Έως εδώ!»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ- Δημήτρης Λιγνάδης: Τα στοιχεία που τον οδήγησαν στην σύλληψη
- Ελένη Κούρκουλα: Ο Δημήτρης Λιγνάδης δεν έμενε στο σπίτι μου
- Σκιαδαρέσης: «Η υπουργός Πολιτισμού θα έπρεπε να έχει παραιτηθεί από χθες»
- Καφετζόπουλος κατά Μενδώνη: «Αναδειχθήκατε σε βλαβερή παράμετρο για τον ελληνικό πολιτισμό»