Στην Κρήτη βρίσκεται σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος θα παρουσιάσει το σχέδιο για την αναβάθμιση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, στο παλιό λιμάνι των Χανίων. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα της χώρας, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί με πόρους από το νέο ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Έργο πνοής για την Κρήτη ο ΒΟΑΚ
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα project αυτή την περίοδο στην Ε. Ε. Όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά κυβερνητικοί παράγοντες η Κρήτη αποκτά μετά από χρόνια τον δρόμο που της αξίζει, καθώς το μήκος του έργου θα είναι 157,5 χλμ., ενώ το παράπλευρο/κάθετο δίκτυο θα είναι περίπου 150 χλμ, με το κόστος της κατασκευής να ανέρχεται στα 1,32 δισ. ευρώ.
Με την υλοποίησή του θα επιτευχθεί: σημαντική μείωση ατυχημάτων, βελτίωση στο χρόνο και την άνεση των μετακινήσεων, μείωση στο κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων και των προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης και ανοδική πορεία της ανάπτυξης του νησιού μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών πόλων.
Επόμενη στάση η Αστυπάλαια
Έξι μήνες μετά την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της Ελλάδας και του γερμανικού ομίλου Volkswagen για τη μετατροπή της «πεταλούδας» των Δωδεκανήσων σε «πράσινο» νησί, θα παραδοθούν τα πρώτα πέντε ηλεκτροκίνητα οχήματα παρουσία του πρωθυπουργού, υπουργών και στελεχών της κυβέρνησης. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα μεταβεί στην Αστυπάλαια την προσεχή Τετάρτη, σε ένα νησί που αποτελεί το υπόδειγμα της πράσινης επένδυσης. Στόχος είναι να αντικατασταθούν όλα τα συμβατικά οχήματα με ηλεκτρικά. Το ειδικό σύστημα επιδοτήσεων πρόκειται να οδηγήσει σε χαμηλές τιμές για τα ηλεκτρικά οχήματα στο νησί και σε ακόμα χαμηλότερες για τους φορτιστές.
Πλήρη αξιοποίηση ΑΠΕ
Παράλληλα, ο πρωθυπουργός θα ανακοινώσει τη μεγαλύτερη επένδυση – πρότυπο του νησιού που προβλέπει την πλήρη αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Για το λόγο αυτό θα προκηρυχθεί διαγωνισμός που προβλέπει την ανάπτυξη υβριδικού συστήματος τριών μεγαβάτ φωτοβολταϊκών και αιολικών σε συνδυασμό με συσσωρευτές αποθήκευσης ενέργειας 2 μεγαβάτ και 7 μεγαβατωρών. Επισημαίνεται ότι, σήμερα το 90% της ηλεκτρικής ενέργειας στο νησί παράγεται από τέσσερις ρυπογόνες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, με καύσιμο ντίζελ, του ενός μεγαβάτ, οι οποίες όταν λειτουργήσει η νέα υποδομή θα παραμείνουν ως εφεδρείες.