Οι νέες τεχνολογίες θα μεταβάλουν δραστικά το τοπίο της κινητικότητας, με την ηλεκτροκίνηση να κατέχει ιδιάζουσα θέση. Στο 6ο Επιχειρηματικό Φόρουμ Ελλάδας - Σουηδίας με θέμα τη βιώσιμη κινητικότητα, ο υπουργός Κ. Αχ. Καραμανλής ανέπτυξε το πλάνο της εισόδου της ηλεκτροκίνησης στις δημόσιες συγκοινωνίες. «Αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή και του ίδιου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη», υπογράμμισε.
Του Μάκη ΘεοδώσηΑνέφερε πως επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ δεν δόθηκε η απαιτούμενη προσοχή και κατέθεσε τα τέσσερα στάδια του μετασχηματισμού των συγκοινωνιών:Πρώτον, ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με στόχο σε 10 χρόνια από σήμερα, το 2030, ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα τίθενται σε κυκλοφορία να είναι ηλεκτρικό.
Ι.Χ.: Με σοβαρά κίνητρα για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων. Και για τα αυτοκίνητα και για τα δίκυκλα.
Επαγγελματικά οχήματα: Αντίστοιχα κίνητρα δίνουμε και για τα ταξί, τα φορτηγά αλλά και για την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου των εταιρειών.
Και βέβαια, λεωφορεία. Στον διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα.
Να σημειωθεί πως στην πρωτεύουσα κυκλοφορούν ήδη δύο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία πιλοτικά για να εξεταστεί η χρησιμότητά τους.
Δεύτερον, δίκτυο υποδομών για εύκολη φόρτιση σε όλους τους δημόσιους χώρους και κατά μήκος του εθνικού δικτύου αλλά και ιδιωτικούς χώρους.
«Αυτή τη στιγμή διαθέτουμε περίπου 2.000, το 2025 να φτάσουμε τους 12.000 και το 2030 τους 25.000 φορτιστές», συμπλήρωσε o Κ. Αχ. Καραμανλής.
Ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε επίσης ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προετοιμάζεται σήμερα και για την υποβολή πρότασης χρηματοδότησης ΕΣΠΑ για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων.
Τρίτον, ο διαρκής έλεγχος της αγοράς ηλεκτροκίνησης με τη σύσταση του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Ηλεκτροκίνησης, στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς. Το Μητρώο θα μπορεί να παρέχει σε πραγματικό χρόνο στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στοιχεία όπως, π.χ., η διαθεσιμότητα των σημείων, αν είναι ελεύθερα ή κατειλημμένα, η τιμή και ο τρόπος πληρωμής.
Και, τέταρτον, προετοιμασία των μεταφορών για τη νέα εποχή, με τη ρύθμιση της αδειοδότησης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και των απαιτούμενων προσόντων για την άδεια άσκησης του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και τη διαμόρφωση του κατάλληλου πλαισίου για την ταξινόμηση των ηλεκτρικών οχημάτων κάθε τύπου.
Οδική ασφάλειαΟ κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στο θέμα της οδικής ασφάλειας, όπου οι Σουηδοί είναι πρωτοπόροι. «Είναι τραγικό να θρηνούμε τόσα θύματα στην άσφαλτο», ανέφερε και υποσχέθηκε πως θα επιδιορθωθούν τα 7.000 επικίνδυνα σημεία με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
«Η σημερινή συζήτηση γίνεται σίγουρα σε ένα κλίμα επιβαρυμένο λόγω της πανδημίας. Η κατάσταση διεθνώς είναι δύσκολη ‒ και στη χώρα μας επίσης. Ίσως, λοιπόν, όσα συζητάμε σήμερα να φαίνονται μακρινά. Όμως να είστε βέβαιοι ότι θα τα καταφέρουμε και σε αυτό. Θα το ξεπεράσουμε. Και σύντομα θα έρθει η μέρα που η καθημερινότητά μας θα εξομαλυνθεί ξανά. Τότε, λοιπόν, είναι στο χέρι μας να έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για ακόμη καλύτερη ποιότητα ζωής στις πόλεις μας. Και όσα συζητάμε σήμερα μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικά εργαλεία για να το πετύχουμε αυτό», κατέληξε.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ- Χρήστος Σταϊκούρας: «Δεν θα πάμε σε μείωση μισθών, η κυβέρνηση έχει κάνει τα κουμάντα της»
- Κικίλιας: Πότε θα ξεκινήσει ο εμβολιασμός – Ποιοι έχουν προτεραιότητα
- Μηταράκης: Η Ελλάδα δεν θα γίνει πύλη εισόδου της Ευρώπης για τους μετανάστες