Η συντριβή του click away

Σε απόγνωση χιλιάδες επαγγελματίες, που ακόμη και μέσω του click away δεν μπορούν να ορθοποδήσουν οικονομικά

Αν και η κυβέρνηση θριαμβολογεί για την εξέλιξη του click away, την ίδια ώρα τα επίσημα στοιχεία μόνο ευημερία και κέρδος δεν δείχνουν. Το υπουργείο Ανάπτυξης έδωσε αναφορά για το 17% των εμπορικών επιχειρήσεων με πλήρως ανεπτυγμένο ηλεκτρονικό κατάστημα και όχι για το υπόλοιπο 83% του κλάδου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, το click away «φέρεται να έχει σημαντική απήχηση, καθώς με την εφαρμογή της “παράδοσης εκτός” οι καταναλωτές εξυπηρετούνται ταχύτερα, επειδή έγινε δύσκολη η εξυπηρέτησή τους από τις εταιρείες ταχυμεταφορών». Από τα μέχρι τώρα στοιχεία, ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων που έχουν πλήρως ανεπτυγμένο ηλεκτρονικό κατάστημα προσεγγίζει το 35% των περσινών πωλήσεων, ενώ από το σύνολο των παραγγελιών που δέχονται και εκτελούν οι επιχειρήσεις, η επιλογή των καταναλωτών με τη μέθοδο παράδοσης εκτός καταστήματος (click away) αγγίζει το 70%».

Αναλύοντας τα στοιχεία με απλούς όρους αγοράς, βλέπουμε πως το 17% των εμπορικών επιχειρήσεων την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του click away κατάφερε να σώσει μόλις το 35% του περσινού τζίρου του.

Σχετική έρευνα του Περιφερειακού Επιχειρηματικού Συμβουλίου Αττικής στην Περιφέρεια Αττικής κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας λειτουργίας της αγοράς με click away αλλά και οι σχετικές δηλώσεις του προέδρου του ΠΕΣ Αττικής Βασίλη Κορκίδη δείχνουν πως τρεις στους δέκα καταναλωτές έκαναν αγορές με click away, άλλοι τρεις στους δέκα το σκέφτονται, ενώ οι τέσσερις στους δέκα δεν θα κάνουν.

Σύμφωνα με τον Βασίλη Κορκίδη, ο ημερήσιος τζίρος των μικρών, μεμονωμένων ή συνοικιακών μαγαζιών δεν ξεπερνά, σύμφωνα με τη συντριπτική πλειονότητα των ερωτώμενων, το 10% του αντίστοιχου περσινού, ενώ συνολικά ο φετινός εορταστικός τζίρος αναμένεται να κυμανθεί στο 35-40% των περσινών 3,5 δισ. ευρώ και θα είναι δύσκολο να πάει πάνω από το 1,5 δισ. ευρώ.

7 στους 10 καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές τους

Πρόσφατη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών δείχνει πως φέτος 7 στους 10 καταναλωτές θα περιορίσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους κατά 34%, με 3 στους 10 να μην κάνουν καθόλου αγορές ή να κάνουν το πολύ μέχρι 50 ευρώ, 2 στους 10 να κάνουν αγορές μέχρι 100 ευρώ, 3 στους 10 μέχρι 200 ευρώ και 2 στους 10 μέχρι 500 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWS2U ΣΤΟ INSTAGRAM