Τέλος το click away - Επιστροφή στις online αγορές

Τα υπέρ και τα κατά από τις online αγορές και το click away

Μετά τις τελευταίες ανακοινώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα, από χθες έκλεισαν τα καταστήματα και σταμάτησε η εφαρμογή του click away. Στόχος της κυβέρνησης είναι να ανοίξουν τα σχολεία στις 11 Ιανουαρίου, οπότε μέχρι τότε θέλει να επιτευχθεί η μείωση του επιδημιολογικού φορτίου.

Το click away τέθηκε σε εφαρμογή στις 13 Δεκεμβρίου, προκειμένου αφενός να αποφορτιστούν οι ταχυμεταφορές και αφετέρου να κινηθεί η αγορά, πόσο μάλλον οι μικρές επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν online shop. Ωστόσο, η απόφαση για τη διακοπή του ‒τουλάχιστον μέχρι τις 11 Ιανουαρίου‒ πάρθηκε καθώς, σύμφωνα και με τοποθέτηση του καθηγητή Πνευμονολογίας και Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Θεόδωρου Βασιλακόπουλου, το click away έφερε αύξηση 8-9% στα κρούσματα εξαιτίας της κινητικότητας.

«Η κυβέρνηση το γνώριζε, ήταν αναμενόμενη αύξηση, δεν θεωρούσε ότι θα ανοίξει χωρίς καμία επιβάρυνση, δεν γίνεται αυτό», δήλωσε χαρακτηριστικά ο καθηγητής. Συμπεραίνουμε λοιπόν πως ήταν μια λύση ανάγκης, καθώς ‒όπως είχε δηλώσει και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης‒ οι μικρές επιχειρήσεις σημείωσαν καλύτερα ποσοστά τζίρου συγκριτικά με τις μεγάλες αλυσίδες.

Στην αντίπερα όχθη είχαμε εκείνους που συνέχισαν να κάνουν online τις αγορές τους εν μέσω εορτών. Το ποσοστό των ατόμων που προτίμησε αυτή την οδό προφανώς απέφυγε τις εικόνες συνωστισμού που σημειώθηκαν, όπως εκείνες που βλέπαμε καθημερινά από την Ερμού και την πλατεία Συντάγματος. Δεδομένου ότι λειτουργούσε το click away, οι ταχυμεταφορές αποφορτίστηκαν μέχρι έναν βαθμό, οπότε η διανομή των προϊόντων γινόταν ταχύτερα. Βέβαια, οι online αγορές ‒για να είμαστε και αντικειμενικοί‒ δεν ήταν τόσο άμεσες όσο το click away.

Τι θα συμβεί με τις παραγγελίες που έχουν ήδη γίνει

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, με τα νέα δεδομένα το ζήτημα που προκύπτει με τις παραγγελίες που ήταν ήδη σε αναμονή για παραλαβή από το κατάστημα αναμένεται να λυθεί με τρεις πιθανούς τρόπους.

Συγκεκριμένα, ο πρώτος αναφέρει πως οι ίδιοι οι επιχειρηματίες θα φροντίσουν να μεταθέσουν τις ημερομηνίες παραλαβής στις 11/1, ημερομηνία κατά την οποία ενδέχεται άρση των νέων μέτρων περιορισμού.

Εναλλακτική λύση είναι η αποστολή των προϊόντων από εταιρείες ταχυμεταφορών στα σπίτια των αγοραστών, ενώ, τέλος, σκέψεις υπάρχουν και για μεταφορά των προϊόντων στις οικίες των πολιτών απευθείας από τους επιχειρηματίες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWS2U ΣΤΟ INSTAGRAM