«Τα ρομπότ και τα κουρδιστά στρατιωτάκια, δεν μπορούν να δημιουργούν και να ονειρεύονται το μέλλον, μόνο να υπακούν και να εκτελούν εντολές. Στεγνά, ψυχρά, με βήματα σημειωτόν, επί τόπου. Τέτοιο μέλλον στην εκπαίδευση, εννοείται πως δε θέλω να το σκέφτομαι».
Σε μία αποκλειστική συνέντευξη στο KEDENEWS.GR η ζωγράφος, εκπαιδευτικός και συγγραφέας Ντιάνα Νασιοπούλου, εκφράζει την δυσαρέσκεια της απέναντι στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας, να καταργήσει τα μαθήματα των καλλιτεχνικών και της μουσικής από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Συνέντευξη στην Αγγελική Α. Μπουρσινού
Με αφορμή την πρόσφατη απόφαση τoυ Υπουργείου Παιδείας να καταργήσει τα μαθήματα των καλλιτεχνικών και της μουσικής από το ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας των τάξεων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, έχει ξεσπάσει σφοδρό κύμα αντιδράσεων από την πλευρά των διδασκόντων. Εσείς ως καθηγήτρια καλλιτεχνικών, και κατά συνέπεια ως άμεσα πληττόμενη, πώς αξιολογείτε αυτή την απόφαση;Ένα μεγάλο ευχαριστώ για την πρόσκλησή σας να έχω λόγο, εν όψη ενός τόσο σημαντικού θέματος. Δεν πρέπει για κανένα λόγο να πραγματοποιηθεί η κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων, της καλλιτεχνικής παιδείας και έκφρασης από το Λύκειο.
Οι ηλικίες αυτές έχουν μεγάλες ευαισθησίες, τα προβλήματα αυτή την εποχή είναι πολλά και οι νέοι όντας ενήμεροι, συμμετέχουν και συμπάσχουν. Η επικοινωνία με την τέχνη και η δημιουργικότητα, είναι παράθυρο ανοικτό, φέρνει «φρέσκο αέρα», αποφυγή αρνητικών σκέψεων και ψυχική ανάταση.
Στην ανάγκη για δημιουργικότητα και καλλιτεχνική ενασχόληση, ενέχεται ενθουσιασμός, αισιοδοξία και ώθηση για ανίχνευση στόχων. Τα παιδιά χρειάζονται τις τέχνες όσο χρειάζονται την αγάπη και τον αέρα που αναπνέουν!
Δεν είναι δυνατόν η καλλιτεχνική τους παιδεία και η διεύρυνση του νου τους να «ανατεθεί» αποκλειστικά στην τηλεόραση.
Ο άλλος σημαντικός λόγος για να παραμείνουν τα καλλιτεχνικά μαθήματα στο Λύκειο, είναι ότι αρκετοί μαθητές σκοπεύουν να επιλέξουν σχολές που για την εισαγωγή τους σε αυτές θα εξεταστούν απαραιτήτως στο σχέδιο.
Πώς λοιπόν – και με ποια λογική - νοείται, μάθημα εξεταζόμενο στις Πανελλήνιες, να μην είναι διδασκόμενο; Θα μπορούσε να συμβεί το ίδιο με τα μαθηματικά, τη φυσική, τα φιλολογικά; Να ζητείται δηλαδή από τους μαθητές να εξετάζονται σε αυτά για να εισαχθούν στις σχολές τους, χωρίς να τα έχουν διδαχθεί;
Κατ’ αυτό τον τρόπο ωθούνται από νωρίς σε φροντιστηριακά- πληρωμένα- μαθήματα, εκτός σχολείου, και δεν είναι βέβαιο ότι οι γονείς μπορούν οικονομικά να ανταπεξέλθουν, αυτή ειδικά την εποχή. Θα χαθούν όνειρα παιδιών, επιλογές καρδιάς, όνειρα και στόχοι, αν αφαιρεθούν τα καλλιτεχνικά από το Λύκειο.
Διαβάστε περισσότερα στο kedenews.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Ρόδος: Βρήκε δουλειά η μητέρα της 9χρονης
- Δείτε ποιοι απαλλάσσονται από το τέλος επιτηδεύματος
- Ζάκυνθος – Χαρδαλιάς: «Δεν κάνουμε εκπτώσεις στη δημόσια υγεία»