Η βασική αλλαγή που περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο που έχει προωθηθεί για κατάθεση αφορά στην γνωστοποίηση προς ο υποψήφιος οδηγός για το αν πέρασε με επιτυχία τις δοκιμασίες ή όχι καθώς σύμφωνα με πληροφορίες θα το μαθαίνει πέντε ημέρες μετά την πραγματοποίηση των εξετάσεων!
Μέχρι τον Ιούνιο θα είναι έτοιμη η πρόταση που θα υποβάλει η Ειδική Επιτροπή που έχει συστήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και αφορά στο νέο σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψήφιων οδηγών. Το νέο σύστημα εξέτασης οδηγών θα «χτιστεί» με βασικό γνώμονα τη διασφάλιση της διαφάνειας, της αμεροληψίας, της αξιοκρατίας και της ίσης μεταχείρισης με σκοπό την προαγωγή και τη διασφάλιση της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας.
Επίσης βασικός στόχος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να «απεγκλωβιστούν» πάνω από 100.000 υποψήφιοι οδηγοί που βρέθηκαν όμηροι της νομοθεσίας που είχε θέσει σε ισχύ η προηγούμενη κυβέρνηση και να εξαλειφθούν οι όποιες αδυναμίες.
Τι προβλέπει η νέα απόφαση;Ειδικότερα η απόφαση σχετικά με το δίπλωμα οδήγησης αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «Συστήνουμε Επιτροπή για την επεξεργασία και υποβολή ολοκληρωμένης εισήγησης για την αναμόρφωση του πλαισίου που διέπει την εκπαίδευση και εξέταση υποψηφίων οδηγών και οδηγών και τη χορήγηση αδειών οδήγησης, με αντικείμενο:
1.την αξιολόγηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, την προσέγγιση των αδυναμιών και την πρόταση για την αντιμετώπισή τους με βασικό γνώμονα τη διασφάλιση της διαφάνειας, της αμεροληψίας, της αξιοκρατίας και της ίσης μεταχείρισης με σκοπό την προαγωγή και τη διασφάλιση της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας,
2.την συγκέντρωση και αξιολόγηση προτάσεων από εμπλεκόμενους π.χ. επαγγελματικοί ή επιστημονικοί σύλλογοι και οργανώσεις, διεθνείς φορείς, φορείς εργαζομένων κ.λ.π.,
3.την διερεύνηση του τρόπου διενέργειας δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οφηγών σε άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε.,
4.την εξέταση διαφόρων μεθόδων εποπτείας, την παρουσίασή τους και τελικά την εισήγηση της βέλτιστης πρότασης,
5.την αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας και προσέγγιση των βασικών αρχών για τα απαιτούμενα πληροφοριακά συστήματα, των συστημάτων οπτικοακουστικής καταγραφής και των συστημάτων προστασίας από παρεμβάσεις, απαραίτητα με την συνεργασία του Τεχνικού Σύμβουλου Υποστήριξης,
6.την εκτίμηση όσον το δυνατόν αναλυτικότερα των ζητημάτων σε σχέση με την έκδοση άδειας οδήγησης που ενδεχόμενα υφίσταται διαφθορά και προσέγγιση τρόπων αντιμετώπισής τους,
7.τον σχεδιασμό όλων των φάσεων κάθε διαδικασίας που αφορά στην άδεια οδήγησης με τη δυνατόν ρεαλιστικότερη προσέγγιση.