Mπέρδεμα με τα ηλεκτρικά πατίνια: Πότε θα θεωρείσαι πεζός και πότε ποδηλάτης;

Εν αναμονή της νομοθετικής ρύθμισης που αφορά τα ηλεκτρικά πατίνια, τα οποία εκ του αποτελέσματος έχουν έναν άλφα βαθμό επικινδυνότητας, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιχειρεί να ξεκαθαρίσει τι είδους «οδηγοί» θεωρούνται οι κάτοχοί τους. 

Ακόμα και το θέμα του πάρκινγκ προβληματίζει, πλην όμως ακόμα το νομοθετικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει όλο το κανονιστικό πλαίσιο για την αγορά, την ασφάλεια και τη χρήση στις πόλεις, όλων των μικροοχημάτων, όπως τα πατίνια ή τα skate rollers, δεν έχει διασαφηνιστεί.

Πάμε λοιπόν να ξεκαθαρίσουμε -κατά το δυνατόν- τα πράγματα:

  • Διαχωρισμός ανάλογα με την ταχύτητα

Βασικός διαχωρισμός θα είναι η ταχύτητα και με βάση αυτή θα προκύψουν και οι κανόνες χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών. Έτσι, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα έχουμε τα πατίνια που μπορούν να κινούνται μέχρι 6 χιλιόμετρα/ώρα και τα πατίνια με ταχύτητα έως 25 χιλιόμετρα/ώρα.

Στην πρώτη κατηγορία τα πατίνια θα λογίζονται ως «πεζοί», με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους περιορισμούς στην κυκλοφορία τους, ενώ στη δεύτερη κατηγορία τα πατίνια θα λογίζονται ως "ποδήλατα" και επομένως θα πρέπει να κινούνται στους δρόμους, όπως τα ποδήλατα και όχι σε δρόμους που η επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι πάνω από 50 χιλιόμετρα/ώρα, δηλαδή στις λεωφόρους.

Σημειώνεται πως σε ό,τι αφορά τα ταχύτερα πατίνια (άνω των 25χλμ./ώρα), αυτά θα υπόκεινται σε πολύ αυστηρότερο πλαίσιο, το οποίο θα αφορά την προσαρμογή τους στο όριο ταχύτητας, διαφορετικά, ενδέχεται, να μην έχουν δυνατότητα κυκλοφορίας στους δρόμους με τόσο υψηλή ταχύτητα.

Όπως έχει τονίσει και από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, η νομοθετική παρέμβαση θα αναφέρεται:

*Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων αυτών

*Στη δυνατότητα εξακρίβωσής τους, τους χώρους και τις οδούς της χρήσης τους

*Τυχόν επιπλέον απαιτήσεις για τη χρήση τους

"Επιπλέον, θα υπάρξει σύνταξη και εισήγηση κανονιστικού πλαισίου που αφορά και την εποπτεία της αγοράς των οχημάτων αυτών και των εξαρτημάτων, διότι δεν αναφερόμαστε μόνο στο θέμα της μετακίνησης. Πρέπει να δούμε την αγορά, τα πρότυπα και τα εξαρτήματα, όπως επίσης και τυχόν διαδικασία ανάπτυξης διαδικασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια των προϊόντων αυτών" είχε πει ο υφυπουργός.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWS2U ΣΤΟ INSTAGRAM