Ευλυγισία: Πόσο σημαντική είναι και πως μπορούμε να την αποκτήσουμε

Κοπέλα με ευλυγισία στη μέση

Γιατί είναι σημαντική η ευλυγισία του σώματος και αν δεν έχουμε πως μπορούμε να την αποκτήσουμε ή να τη βελτιώσουμε;

Η ευλυγισία έχει να κάνει με το εύρος της κίνησης γύρω από τις αρθρώσεις του σώματος. Η ευλυγισία που έχουμε εξαρτάται από την ηλικία, το φύλο αλλά και το ιστορικό μας.

Γιατί είναι απαραίτητη;

Γενικότερα, αν οι μύες του ατόμου είναι εύκαμπτοι μειώνονται οι κίνδυνοι τραυματισμού, ενώ αν είναι δύσκαμπτοι συχνά τραβούν το σώμα από τη φυσική ευθυγράμμιση και στη συνέχεια το αναγκάζουν να λειτουργήσει με μειωμένη απόδοση για να εκτελέσει μια κίνηση όταν η κινητικότητα του μυϊκού συστήματος δεν επαρκεί.

ginaika euligisia

Οφέλη από την αύξηση της ευλυγισίας:
  • Πρόληψη τραυματισμών

Όσο περισσότερο ευλύγιστοι είστε, τόσο λιγότερο κίνδυνο τραυματισμού ενδέχεται να παρουσιάσετε κάνοντας κάποια άσκηση.

  • Βελτίωση στάσης σώματος

Η στάση του σώματός σας θα βελτιωθεί γιατί θα διορθωθούν τυχόν ανισορροπίες καθώς με αυξημένο εύρος κίνησης μπορεί να είναι ευκολότερο να καθίσετε ή να σταθείτε με συγκεκριμένους τρόπους.

  • Διευκόλυνση κινήσεων

Πολλές φορές λόγω της δυσκαμψίας μας δεν μπορούμε να εκτελέσουμε ορισμένες κινήσεις ακόμα και στην καθημερινότητά μας, αν βελτιώσουμε όμως την ευελιξία μας θα διευκολυνθούμε.

  • Βελτίωση κυκλοφορίας

Το stretching αυξάνει τη ροή του αίματος στο μυ

  • Μείωση της αίσθησης πόνου

Το σώμα σας είναι πιθανό να αισθάνεται καλύτερα όταν προσπαθείτε να επιμηκύνετε τους μύες σας. Επιπλέον, μπορεί να έχετε λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσετε μυϊκές κράμπες.

  • Χαλαρώνετε το νου σας

Όταν εκτελείτε στάσεις που ανοίγουν το σώμα σας, αυτόματα προκαλούνται αισθήματα χαλάρωσης.

Πώς να γίνετε πιο ευέλικτοι

Για να γίνετε περισσότερο flexible μπορείτε να εξασκηθείτε με τις παρακάτω στάσεις τις yoga τις οποίες μπορείτε να κάνετε τέσσερις φορές τη βδομάδα. Βεβαιωθείτε ότι το σώμα σας έχει ζεσταθεί σωστά πριν από τις συγκεκριμένες ασκήσεις καθώς χωρίς το κατάλληλο ζέσταμα ενδέχεται ο κίνδυνος μυϊκής θλάσης.

Στάσεις της yoga που είναι κατάλληλες

Σχεδόν οι περισσότερες asanas στη γιόγκα έχουν να κάνουν με την ευλυγισία. Μερικές από αυτές είναι:

Μπορείτε ακόμα να κατεβάσετε apps στο κινητό σας για flexibility training και stretching exercises, ή να παρακολουθήσετε βίντεο στο YouTube όπου περιλαμβάνεται και το κατάλληλο ζέσταμα.

Χρήσιμα tips
  • Χρησιμοποιείστε βοηθήματα για να φτάσετε τον στόχο σας. Βοηθήματα είναι τα τουβλάκια, οι ζώνες, ο τοίχος ή καρέκλα.
  • Αποφύγετε να κρατάτε την αναπνοή σας. Επικεντρωθείτε στη διατήρηση μιας ομαλής και σταθερής αναπνοής, κατά τη διάρκεια του stretch.
  • To stretch δεν πρέπει να πονάει, απλώς πρέπει να τραβάει λίγο το σημείο όπου επιμηκύνετε.
  • Προτιμήστε το στατικό stretch καθώς ο κίνδυνος τραυματισμού του μυός είναι μικρότερος με αυτήν την τεχνική.
  • Μην βιάζεστε. Μείνετε στη στάση όσο μπορείτε για 10-30 δευτερόλεπτα, απελευθερώνοντας και μετά επαναλάβετε πριν προχωρήσετε στην επόμενη άσκηση.
  • Οι μύες τεντώνονται πιο εύκολα όταν είναι ζεστοί. Δοκιμάστε να εκτελέσετε τα τεντώματα μετά από ένα ζεστό μπάνιο ή ντους. Αποτελεσματικά επίσης είναι και τα ψηλά leg wormers, αν επικεντρώνεστε στην ευλυγισία των ποδιών.

Τέλος, η ευλυγισία είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να συνδεθείτε με τον εαυτό σας και το σώμα σας. Είναι πιθανό να αισθάνεστε πιο ισορροπημένοι και ανάλαφροι όταν το σώμα σας είναι πιο ανοιχτό, δυνατό και εύκαμπτο.

Να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή εάν έχετε κάποιο τραυματισμό και να απευθυνθείτε στον φυσικοθεραπευτή ή στον δάσκαλο σας ώστε να αποφασίσετε την καλύτερη προσέγγιση. 

ΠΗΓΗ: Health4U.gr

Με πληροφορίες από: mayoclinic.org

healthline.com

health.harvard.edu

acefitness.org