Τροφές που ενισχύουν το μεταβολισμό

Τα τελευταία χρόνια διαβάζουμε συχνά για διάφορες έρευνες που γίνονται σχετικά με το κατά πόσο κάποιες τροφές βοηθούν στην απώλεια βάρους ενώ κάποιες άλλες «σαμποτάρουν» τη δίαιτα.
Το μόνο βέβαιο είναι πως δεν υπάρχουν μαγικές τροφές, τις οποίες τρως και χάνεις κιλά. Ωστόσο αν γυμνάζεσαι και ακολουθείς ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής υπάρχουν κάποιες που δρουν βοηθητικά και καμιά φορά είναι αυτό το κάτι παραπάνω που χρειάζεται ο οργανισμός για να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Αυτές είναι:

1- Ο καφές. Περιέχει συστατικά που αυξάνουν τις καύσεις και ευνοούν την λιπόλυση. Αυτά είναι η καφεΐνη, η θεοβρωμίνη, η θεοφυλλίνη και το χλωρογενικό οξύ. Συγκεκριμένα η καφεΐνη αυξάνει στο αίμα τα επίπεδα της ορμόνης επινεφρίνης, γνωστή ως αδρεναλίνη, η οποία δίνει εντολή στα λιποκύτταρα να διασπάσουν το συσσωρευμένο λίπος. Από την άλλη το χλωρογενικό οξύ επιβραδύνει την απορρόφηση των υδατανθράκων γι αυτό και ο καφές βοηθάει τα άτομα που έχουν διαβήτη με την προϋπόθεση βέβαια να πίνεται χωρίς ζάχαρη και γάλα.
2- Το πράσινο τσάι. Περιέχει κατεχίνες που αυξάνουν τη θερμογένεση δηλαδή την αύξηση του μεταβολισμού μέσω της παραγωγής θερμότητας από το σώμα. Οι κατεχίνες αναστέλλουν διάφορα βασικά ένζυμα που σχετίζονται με την καύση των λιπών και αυξάνουν την ποσότητας της ορμόνης λιπάσης ή οποία ενεργοποιεί τη λιπόλυση.
3- Γκρέιπφρουτ. Αποτελείται 90% από νερό και εκτός ότι περιέχει μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C έχει επίσης την ιδιότητα να μειώνει τα επίπεδα της ινσουλίνης στο αίμα η οποία είναι υπεύθυνη για την αποθήκευση κοιλιακού λίπους.
4- Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο. Όταν το ασβέστιο λείπει από τη διατροφή οι νεφροί απελευθερώνουν μια ορμόνη, τη λεγόμενη καλσιτριόλη, η οποία πρόκειται για μία μορφή της βιταμίνης D. Η καλσιτριόλη έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει την απορρόφηση του ασβεστίου από τα λιποκύτταρα και έτσι ενεργοποιείται μια σειρά από χημικές αντιδράσεις το αποτέλεσμα των οποίων είναι η μεγαλύτερη αποθήκευση λίπους.
5- Τροφές πλούσιες σε Ω-3. Τα Ω-3 είναι λιπαρά οξέα που αυξάνουν την παραγωγή της ορμόνης λεπτίνης, μια χημική ουσία που παράγεται από τον οργανισμό και αυξάνει τον μεταβολισμό.
6- Το νερό. Σύμφωνα με πρόσφατες επιστημονικές μελέτες το νερό είναι επιταχυντής του μεταβολισμού. Αυτό συμβαίνει γιατί όσο πιο πολύ νερό πίνεις τόσο περισσότερο βοηθάς το συκώτι σου να κάνει σωστά τη δουλειά του, δηλαδή να μεταβολίζει το λίπος, όπως επίσης και τα νεφρά σου να καθαρίζουν τις τοξίνες από το αίμα.
Αν λοιπόν κάνεις μια ισορροπημένη διατροφή και σωστή γυμναστική στην καθημερινότητά σου τότε εντάσσοντας στο διαιτολόγιο σου και τις παραπάνω τροφές θα φτάσεις ένα βήμα πιο γρήγορα στο στόχο σου.