Αδυνάτισε τρώγοντας! Γιατί είναι σημαντική η cheat day όταν κάνεις δίαιτα

Βρισκόμαστε  κι επισήμως στο φθινόπωρο και αφήνοντας πίσω μας το καλοκαίρι αρκετοί πήραν σουβενίρ από τις διακοπές κάποια επιπλέον κιλά. Αυτήν την εποχή, όπως και την άνοιξη, δεν είναι λίγοι εκείνοι που αποφασίζουν να ξεκινήσουν δίαιτα για να ξεφορτωθούν το περιττό βάρος.

Πολλοί σύμβουλοι διατροφής επιλέγουν να προσθέσουν στο διατροφικό πρόγραμμα του πελάτη τους και μία «ελεύθερη μέρα» ή αλλιώς «cheat day», κατά την οποία μπορεί κάποιος να φάει ελεύθερα μ΄ελάχιστους περιορισμούς, σε αντίθεση με το υπόλοιπο πρόγραμμα. Οποιοσδήποτε μπορεί ν΄αναρωτηθεί ποιος είναι ο λόγος ύπαρξης αυτής της «ελεύθερης μέρας» στην διατροφή.

Κι όμως, η «cheat day» έχει μεγάλη βαρύτητα σε μία δίαιτα και ιδιαίτερα στις περιπτώσει εκείνες όπου κάποιος θέλει να ακολουθήσει ένα πρόγραμμα διατροφής για μεγάλο χρονικό διάστημα.

 

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ CHEAT DAY

Όσοι κατά καιρούς έχουν ακολουθήσει κάποιου είδους δίαιτα θα έχουν διαπιστώσει πως μετά από λίγο καιρό η ζυγαριά «κολλάει» και τα κιλά δε χάνονται όπως στην αρχή. Αυτό συμβαίνει γιατί ο οργανισμός αντιλαμβάνεται την μείωση της τροφής κι ενέργειας ως «ασιτία» αφού δε γνωρίζει τους λόγους που συμβαίνει αυτό, οπότε ενεργοποιεί αμυντικούς μηχανισμούς για να προστατέψει το λίπος που έχει απομείνει. Ο μηχανισμός αυτός είναι ζωτικής σημασίας για την επιβίωση του ανθρώπου αφού το σώμα προσαρμόζει τις καθημερινές θερμιδικές του απαιτήσεις ανάλογα με την ποσότητα τροφής που λαμβάνει ώστε να συνεχιστούν επιτυχώς οι βασικές οργανικές λειτουργίες.

Πρακτικά αυτό σημαίνει πως αν για παράδειγμα στην αρχή της δίαιτας ο οργανισμός χρειάζεται 1800 θερμίδες για να συντηρηθεί και να παραμείνει στο ίδιο βάρος, μετά από κάποιες βδομάδες διατροφής αρνητικού θερμιδικού ισοζυγίου, θα χρειάζεται λιγότερες από 1800 και αν μειώσετε τις θερμίδες που λαμβάνετε στις 1500, μετά από λίγο καιρό θα χρειάζεται λιγότερες από 1500 κοκ. Εντάσσοντας μια cheat day στο διατροφικό σας πρόγραμμα, ξεγελάτε τον οργανισμό σας, παρέχοντας επιπλέον ποσότητα τροφής, πράγμα που οδηγεί το μεταβολισμό να «επανεκκινήσει»  και να αυξήσει τις καύσεις του. Βέβαια το πόσο συχνά μπορεί κάποιος να έχει μια ελεύθερη μέρα στο διατροφικό του πρόγραμμα εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως το χρονικό διάστημα που σκοπεύει ν΄ακολουθήσει τη δίαιτα, η ποσότητα των κιλών που θέλει να χάσει κα.

 

Ένας άλλος εξίσου σημαντικός λόγος ύπαρξης της cheat day στη δίαιτα είναι και ο ψυχολογικός. Ο άνθρωπος δυσκολεύεται να βρίσκεται μόνιμα σε κατάσταση  στέρησης οπότε είναι πιο εύκολο να περιοριστεί διατροφικά σε καθημερινή βάση γνωρίζοντας πως σύντομα θ΄απολαύσει το αγαπημένο του γλυκό ή φαγητό, παρά γνωρίζοντας πως θα κάνει μήνες να φάει κάτι που λιγουρεύεται. Ειδικά για ανθρώπους που έχουν στόχο την απώλεια πολλών κιλών, άρα θα χρειαστεί ν΄ακολουθήσουν μια διατροφή για μεγάλο χρονικό διάστημα ή ακόμα και για εκείνους που θέλουν να έχουν ένα μόνιμο διατροφικό πλάνο για να διατηρηθούν στο ίδιο βάρος, μια “ελεύθερη μέρα” περιστασιακά ενδείκνυται ώστε να μείνουν πιστοί στο καθημερινό διατροφικό τους πλάνο

Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΤΗΣ CHEAT DAY

Σχετικά με την επόμενη μέρα που ακολουθεί την cheat day, σας προτείνω δύο συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να επανενταχθείτε στη δίαιτά σας:  Πιείτε πολύ νερό για να βοηθήσετε την καταπολέμηση της κατακράτησης υγρών και ακολουθήστε μία διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες ώστε να εξισσορροπήσετε το γλυκαιμικό σας δείκτη. Την μεθεπόμενη μέρα μπορείτε να συνεχίσετε το κανονικό σας πρόγραμμα διατροφής.

 

* Εάν θέλετε να έχετε το δικό σας εξατομικευμένο διατροφικό πρόγραμμα από την Εύα Λεούση μπορείτε να στείλετε email στο evaleousi@gmail.com

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΥΑ ΛΕΟΥΣΗ: 

Facebook

Instagram


ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWS2U ΣΤΟ INSTAGRAM