Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατέθεσε στους πρυτάνεις το σχέδιο της κυβέρνησης για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και τις αναγκαίες παρεμβάσεις για την εύρυθμη λειτουργία τους
Η δυνατότητα καθορισμού της βάσης εισαγωγής από κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα ήταν πάγιο αίτημα, και οι πρυτάνεις εξέφρασαν την ικανοποίησή τους. Δίνεται το δικαίωμα να μεταβάλλουν το όριο ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του κάθε τμήματος, ενώ ο απώτερος σκοπός είναι να αναβαθμιστεί το επίπεδο των εισαγομένων.
Του Μάκη Θεοδώση
«Δεν μπορεί να συνεχιστεί το φαινόμενο να μπαίνουν φοιτητές με βαθμολογία 1.500 μορίων», πρόσθεσε με νόημα η ακαδημαϊκή κοινότητα.
Η θεσμοθέτηση της βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ δεν επηρεάζει την προετοιμασία των μαθητών της Γ’ Λυκείου. Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ξεκαθάρισε και τόνισε τα εξής:
- Δεν επιδρά καθόλου στην ύλη των Πανελλαδικών.
- Δεν επιδρά καθόλου στα μαθήματα προς εξέταση.
«Οι όποιες προτάσεις ‒γιατί για προτάσεις μιλάμε για την ώρα‒ επιδρούν από τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών και πέρα. Άρα τίποτα δεν επηρεάζει την προετοιμασία αυτή καθαυτή των Πανελλαδικών. Για την οριζόντια βάση του 10, η εμπειρία του παρελθόντος έχει δείξει ότι οδηγεί σε ευκολότερα θέματα ‒σε μια τάση για ευκολότερα θέματα‒ και σε μια τάση για επιεικέστερη βαθμολόγηση, όχι αντικειμενική. Επιπλέον, υπάρχει μια συσσώρευση, θα έλεγα, των βαθμολογιών γύρω από αυτή τη βάση. Εμείς, λοιπόν, θέλουμε η βάση να μην εξαρτάται από την εκάστοτε ευκολία ή δυσκολία των θεμάτων», δήλωσε η υπουργός.
«Επίσης, είμαστε πολύ επιφυλακτικοί απέναντι σε μια οριζόντια βάση. Δεν είναι το ίδιο σε σχολές και θέλουμε το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα να έχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει το ακαδημαϊκό προφίλ που θέλει. Μπορεί κάποιος να θέλει βάση πιο υψηλή. Κάποια συγκεκριμένη σχολή, μια Ιατρική, για παράδειγμα, και μπορεί κάποια άλλη να θέλει πιο χαμηλή βάση. Άρα, θεωρούμε πολύ σημαντικό να δοθεί επιτέλους ρόλος στα πανεπιστημιακά τμήματα για να διαμορφώσουν το ακαδημαϊκό προφίλ που θέλουν, να ενισχύσουμε ουσιαστικά την αυτονομία τους», κατέληξε η κ. Κεραμέως.