Στην εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ1 μίλησε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, η οποία αναφέρθηκε στα self tests, στον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών αλλά και στην ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, καθώς ο Αλέξης Τσίπρας σε συζήτηση με το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ ζήτησε να ανασταλεί.
Η υπουργός στην αρχική της τοποθέτηση ανέφερε πως έχουν εμβολιαστεί χιλιάδες εκπαιδευτικοί, πράγμα το οποίο είναι πολύ σημαντικό για τη θωράκιση της κοινωνίας. «Υπάρχει μια γενική γραμμή που ακολούθησε η αντιπολίτευση, που λέει ότι τα σχολεία άνοιξαν όπως έκλεισαν, δυστυχώς όμως αγνοεί την προσθήκη ενός χρήσιμου εργαλείου, όπως είναι το self test, χάρη στο οποίο επαναλειτουργούν σχολεία και στις άλλες χώρες, όπως η Αυστρία, και που έχει συμβάλει στο να περιοριστούν οι ασυμπτωματικοί φορείς. Είναι ένα εργαλείο που μας δίνει το ερέθισμα για να εξεταστούμε περαιτέρω, ένα σημαντικό εργαλείο. Αυτή είναι η μία διαφορά. Η δεύτερη είναι ότι έχει ήδη ξεκινήσει ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών και οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής έχουν ενταχθεί στην τρέχουσα εμβολιαστική περίοδο και δεύτερον έχουν εμβολιαστεί κάποιες χιλιάδες εκπαιδευτικοί γενικής εκπαίδευσης ήδη με το σύστημα των αδιάθετων δόσεων. Τρίτον, έχει ανακοινωθεί ήδη το άνοιγμα της πλατφόρμας για όλους τους εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης. Άρα και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για τη θωράκιση της κοινωνίας» είπε χαρακτηριστικά.
Ελάχιστη βάση εισαγωγής
Όσον αφορά την ελάχιστη βάση εισαγωγής, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, εξήγησε: «Έρχομαι σε αυτό το θέμα για να καταλάβουμε τι λέει η αξιωματική αντιπολίτευση. Η αξιωματική αντιπολίτευση λέει ότι είναι φυσιολογικό και πρέπει να μπαίνει κανείς με 0,6 στα 20, διότι αυτό έγινε πέρυσι με το σύστημα με το οποίο είχε ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Όταν όμως μπαίνει κανείς με 0,6, πρώτα από όλα κοροϊδεύουμε τον ίδιο, η πιθανότητα να φοιτήσει και να αποφοιτήσει καταλαβαίνετε ότι είναι πολύ χαμηλή. Άρα, τον έχουμε παραπλανήσει βάζοντάς τον στο πανεπιστήμιο και αδιαφορούμε για το αν στη συνέχεια έχει μία προοπτική. Δεύτερον, έχουμε κοροϊδέψει τον συμφοιτητή του που έχει πασχίσει για να εισαχθεί στο ίδιο τμήμα και, τρίτον, έχουμε κοροϊδέψει τον Έλληνα φορολογούμενο, ο οποίος καλείται να πληρώσει για φοιτητές που δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, που εισάγονται με 1 και με 2 στα 20, κάτι που δεν συμβαίνει σε άλλες χώρες. Άρα εμείς λέμε ότι αυτό το μέτρο έρχεται για να θωρακίσει και να αναβαθμίσει τις ακαδημαϊκές σπουδές» είπε και συμπλήρωσε: «Φέτος, οι μαθητές θα μπορούν να καταθέσουν παράλληλα δύο μηχανογραφικά, ένα για εισαγωγή στα πανεπιστήμια μέσω των Πανελληνίων και ένα για εισαγωγή σε δημόσια ΙΕΚ με τον βαθμό του απολυτηρίου τους».
«Δεν θα ανοίξουν ακόμα οι άλλες βαθμίδες»
«Δεν υπάρχει εισήγηση στην επιτροπή των ειδικών για το άνοιγμα των λοιπών βαθμίδων ακόμα, η συζήτηση μετατοπίζεται για μετά το Πάσχα» ανέφερε η κ. Κεραμέως. Προτεραιότητα έχουν κι άλλες δραστηριότητες, που θα ανοίξουν αυτή την εβδομάδα, πρόσθεσε. Πέρυσι έγιναν οι πρώτοι μόνιμοι διορισμοί στην ειδική αγωγή και προχωράει η προκήρυξη 10.500 διορισμών στη γενική εκπαίδευση, επισήμανε η υπουργός.
Επίσης, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο «νέο θεσμικό πλαίσιο αναβάθμισης της λειτουργίας των ΑΕΙ», σε ζητήματα εξωστρέφειας στα προγράμματα σπουδών, μεγαλύτερης εσωτερικής κινητικότητας, σύμπραξης πανεπιστημίων με άλλους φορείς. Για τα σχολεία ετοιμάζονται νομοθετήματα σχετικά με την αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος, τη διεύρυνση αρμοδιοτήτων διευθυντών και εκπαιδευτικών, τη μεγαλύτερη ελευθερία των σχολείων, εξήγησε η κ. Κεραμέως.