Σε δίλημμα οι λοιμωξιολόγοι, σε αναμονή η κυβέρνηση

Κρίσιμα τα επόμενα 24ωρα για να αποφασιστεί η παράταση ή όχι της καραντίνας στην Αττική - Νέο SMS για ψώνια 

Του Μάκη Θεοδώση

Από τη χθεσινή ενημέρωση του ΕΟΔΥ βλέπουμε ότι η πίεση στις ΜΕΘ παραμένει, αφού  αυξήθηκαν κατά 20 το τελευταίο 24ωρο οι διασωληνωμένοι, ενώ επιβεβαιώθηκαν 880 νέα  κρούσματα σε λιγότερα τεστ απ’ ό,τι συνήθως.

Οι ειδικοί εμφανίζονται διστακτικοί για ενδεχόμενη άρση του lockdown στην Αττική από την 1η Μαρτίου, με την κυβέρνηση να παρακολουθεί τα επιδημιολογικά στοιχεία, ενώ η ερχόμενη Πέμπτη αποτελεί το βαρόμετρο των αποφάσεων.

Η αύξηση στις νοσηλείες προβληματίζει, ενώ ζητούμενο αποτελεί η μείωση του ιικού φορτίου στο λεκανοπέδιο. Το βασικό σενάριο θέλει το lockdown στην Αττική να παρατείνεται για μία εβδομάδα μετά την 28η Φεβρουαρίου.

Ποιες είναι οι επιλογές

Η πρώτη σκέψη θέλει το υφιστάμενο lockdown να παρατείνεται για ένα διάστημα μίας με δύο εβδομάδων, προκειμένου να δοθεί χρόνος στο σύστημα υγείας να αποσυμπιεστεί. Η δεύτερη επιλογή θέλει τους λοιμωξιολόγους να εισηγούνται στην κυβέρνηση τη σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα, με επαναφορά της οικονομικής δραστηριότητας από την ερχόμενη Δευτέρα 1 Μαρτίου μόνο με click away και, ίσως, σε ένα νέο πλαίσιο, στο οποίο θα έχει συμβάλει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ξεχωριστό SMS και χρονικό όριο για τα ψώνια

Αν τελικά ανοίξει η αγορά από την 1η Μαρτίου, αυτό θα γίνει με νέα και συγκεκριμένα δεδομένα.

Σε κάθε περίπτωση, οι εκπτώσεις αποφασίστηκε ήδη να πάρουν παράταση έως τις 31 Μαρτίου, προκειμένου να αναπληρωθεί κατά το δυνατόν το διάστημα που χάθηκε με το κλείσιμο των καταστημάτων.

Ήδη η κυβέρνηση ψάχνει να λύσει τον «γόρδιο δεσμό» της κινητικότητας, εφόσον δοθεί το «πράσινο» φως για άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, η δημιουργία ενός νέου κωδικού 7, που θα αφορά μόνο τις αγορές από εμπορικά καταστήματα και όχι καταστήματα τροφίμων, όπως τα σούπερ μάρκετ, όσο και η αποστολή γραπτών μηνυμάτων σε έναν διαφορετικό πενταψήφιο αριθμό από το 13033

–σενάριο που δείχνει να προκρίνεται– βρίσκονται στο τραπέζι, χωρίς όμως να έχει ληφθεί ακόμα συγκεκριμένη απόφαση.

Και στις δύο περιπτώσεις, θα υπάρχει χρονικός «κόφτης» για τις αγορές, ο οποίος δεν θα υπερβαίνει τις 2-3 ώρες, ενώ εξετάζεται αντίστοιχα μηνύματα να μπορούν να αποστέλλονται μόνο μία φορά την ημέρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWS2U ΣΤΟ INSTAGRAM