Μετά την ολοκλήρωση της ενιαίας σύνδεσης όλων των σταθμών διοδίων, εφαρμόζεται η χιλιομετρική χρέωση στα διόδια πρώτη φορά στην Ελλάδα, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής.
Του Μάκη ΘεοδώσηΠρώτη δοκιμή στην Ολυμπία ΟδόΟ κ. Καραμανλής επιβιβάστηκε ως οδηγός σε αυτοκίνητο στο οποίο τοποθετήθηκε πομποδέκτης, στο Σημείο Εξυπηρέτησης Πελατών Ελευσίνας, με συνοδηγό τον γενικό γραμματέα Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη. Στην έξοδο της Νέας Περάμου δεν υπάρχει μπάρα και δεν χρειάστηκε να σταματήσουν, απλώς άκουσαν τον ήχο αναγνώρισης του πομποδέκτη από το σύστημα Hybrid. Στη συνέχεια έφτασαν στα κεντρικά γραφεία του αυτοκινητόδρομου, όπου τους υποδέχτηκαν ο CEO της Ολυμπία Οδός Α.Ε. Παναγιώτης Παπανικόλας και ο CEO της Ολυμπία Οδός Λειτουργία Α.Ε. Κώστας Παπανδρέου.
Μετά την ξενάγηση στο Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, ο κ. Παπανικόλας συνδέθηκε στην ηλεκτρονική υπηρεσία του Olympia Pass και στον λογαριασμό του συγκεκριμένου πομποδέκτη, όπου επέλεξε να δει τις κινήσεις. Όπως εξήγησε στον υπουργό και τον γενικό γραμματέα, όταν το όχημα πέρασε από τα διόδια της Ελευσίνας, χρεώθηκε στον λογαριασμό του το ποσό που αντιστοιχεί στο τμήμα Ελευσίνα - Κινέτα (2,10 ευρώ) και όταν βγήκε από την έξοδο της Ν. Περάμου, το σύστημα αναγνώρισε, υπολόγισε και πίστωσε πίσω στον λογαριασμό το ποσό που αντιστοιχεί στο τμήμα Ν. Πέραμος - Κινέτα (1,40 ευρώ). Έτσι, ο λογαριασμός χρεώθηκε μόνο το ποσό της διαδρομής που πραγματοποίησε το όχημα (0,70 ευρώ).
Κοινωνικά δίκαιη η χιλιομετρική χρέωσηΣε δηλώσεις του στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής ανέφερε: «Από τις 4 Νοεμβρίου δώσαμε λύση σε ένα φαινομενικά “μικρό”, αλλά ουσιαστικά σημαντικό θέμα, από αυτά που λέμε της καθημερινότητας. Οι οδηγοί πλέον μπορούν με τον έναν πομποδέκτη που ήδη διέθεταν να περνούν από όλα τα διόδια σε όλους τους αυτοκινητόδρομους. Καινοτομήσαμε, κάνοντας αυτό που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο: Η διαλειτουργικότητα των διοδίων έγινε πραγματικότητα.
Τώρα, επόμενος στόχος είναι η χιλιομετρική χρέωση. Και το πρώτο βήμα γίνεται σήμερα, στην Ολυμπία Οδό. Οι οδηγοί θα χρεώνονται μόνο για το τμήμα του δρόμου που χρησιμοποιούν. Έτσι θα διορθωθεί μια αδικία και λύνεται ένα ζήτημα που θέτουν οι πολίτες εδώ και χρόνια. Δεσμευτήκαμε για δίκαιη χρέωση των διοδίων με βάση την απόσταση και το κάνουμε πράξη. Το υβριδικό σύστημα της Ολυμπίας Οδού σημαίνει επίσης λιγότερες καθυστερήσεις, αφού το όχημα δεν θα χρειάζεται να σταματάει για να πληρώνει τα διόδια. Αυτό είναι το κοινωνικά δίκαιο και πλέον αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα. Συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν γι’ αυτό».
Μεγάλη πρακτικότητα μέσω της τεχνολογίας«Με έναν μόνο πομποδέκτη σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, οι μετακινήσεις γίνονται γρήγορα, με περισσότερη ασφάλεια και με μια κοινωνικά δίκαιη μέθοδο χρέωσης διοδίων με βάση τη διανυθείσα απόσταση. Το σύστημα διοδίων χιλιομετρικής χρέωσης είναι ένα έργο ευρωπαϊκών προδιαγραφών και είναι σαφές ότι βρισκόμαστε σε συζητήσεις ώστε το επόμενο διάστημα να είναι εφικτή η ομαλή ενσωμάτωσή του στο σύνολο των αυτοκινητόδρομων της χώρας», επισήμανε ο υπουργός.
Πώς λειτουργεί το σύστημα Hybrid της Ολυμπίας ΟδούΤο «Υβριδικό Σύστημα Χιλιομετρικής Χρέωσης» (Hybrid ETC), ένα σύστημα χρέωσης με βάση τη διανυθείσα απόσταση, ήταν δέσμευση της Ολυμπίας Οδού, η οποία ξεκίνησε να το σχεδιάζει και στη συνέχεια να το υλοποιεί αμέσως μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής της Κορίνθου - Πατρών.
Αφορά ειδικότερα την ενίσχυση του υπάρχοντος «ζωνικού» συστήματος με την εγκατάσταση «Ηλεκτρονικών Πυλών» (gantries) σε επιλεγμένες εξόδους του αυτοκινητόδρομου, έτσι ώστε οι συνδρομητές O-pass να χρεώνονται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που διανύουν.
Η ιδέα στηρίζεται στη λογική της χρεωπίστωσηςΤο εξοπλισμένο με πομποδέκτη όχημα διέρχεται από τον μετωπικό σταθμό, πληρώνει όλο το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης και στην περίπτωση που βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, επιστρέφεται και πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε.
Το υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες, κάμερες και συστήματα ενδοεπικοινωνίας, εγκατεστημένα στους κόμβους εισόδου και εξόδου του αυτοκινητόδρομου. Βασίζεται στη δημιουργία «Ηλεκτρονικών Πυλών» με τη χωροθέτηση διατάξεων προβόλων (δηλαδή μεταλλικού φορέα) και των απαραίτητων τεχνικών κτιρίων Η/Μ επί των υφιστάμενων σταθμών διοδίων. Ειδικότερα, για τη λειτουργία του συστήματος εγκαταστάθηκε τεχνολογικός εξοπλισμός (αισθητήρες, κάμερες και κεραίες τεχνολογίας DSRC) σε 13 ανισόπεδους κόμβους της Ολυμπίας Οδού: Νέας Περάμου, Πάχης, Αγ. Θεοδώρων, Λουτρακίου, Επιδαύρου, Ζευγολατιού, Κιάτου, Δερβενίου, Ακράτας, Καλαβρύτων, Σελιανίτικων, Δρεπάνου και ημικόμβος Μεγάρων.
Το υβριδικό σύστημα απευθύνεται στους κατόχους πομποδέκτη της Ολυμπίας Οδού και λειτουργεί αποκλειστικά με τη χρήση πομποδέκτη. Οι οδηγοί που επιλέγουν να πληρώνουν με μετρητά ή κάρτα αναγκαστικά συνεχίζουν να χρεώνονται με το υφιστάμενο «ζωνικό σύστημα». Το υβριδικό σύστημα συνδυάζει εξάλλου κλειστό σύστημα χρέωσης με μπάρες (διατηρώντας το προηγούμενο σύστημα), με σύστημα ανοιχτής κυκλοφορίας Free-flow για να δίνει επιστροφές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ- Νίκη Κεραμέως: Στόχος μας ένα ασφαλές και ποιοτικό πανεπιστήμιο
- Βαρουφάκης: «Εξεταστική για τα αίτια της χρεοκοπίας του 2010»
- Τσίπρας στη Βουλή: “Σε ποια χώρα κυβερνά ο κ. Μητσοτάκης; “