Το ρεπορτάζ για τις... συνήθειες του Πέτρου Φιλιππίδη μας ρίχνει πάνω σε καταστάσεις και γεγονότα που ακούγονται απίστευτα και βεβαίως ενεργοποιούν άμεσα το αρνητικό αναγνωριστικό και την αντίδραση της καταδίκης όσων ακούγονται την ώρα που ο πάλαι ποτέ δημοφιλής ηθοποιός αναμετράται πια τόσο με τη μοίρα του, όσο και με το νόμο.
Το ρεπορτάζ όμως προκύπτει από πληροφορίες που έχουν πηγή τους και το βασικό τους εφαλτήριο τις καταγγελίες που έχουν γίνει κατά του προσώπου του γνωστού ηθοποιού. Τα ταχύτατα αντανακλαστικά που έδειξαν θεσμικοί παράγοντες του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης μεγενθύνουν σε κάθε περίπτωση το αρνητικό πρόσημο της αντίδρασης. Υπάρχει όμως, και μια άλλη πλευρά του ίδιου νομίσματος που σήμερα είναι αφανής, αλλά όχι ανύπαρκτη.
Η πρώτη «δέσμη» απαντήσεων του Φιλιππίδη γεννά απορίες που όσο κι αν ακούγονται κόντρα στο ρεύμα μπορούν να μπουν στο τραπέζι της συζήτησης. Ο κ. Φιλιππίδης - ο οποίος αν διέπραξε αυτά που καταγγέλονται, όπως ακριβώς περιγράφονται είναι απλώς μια κατακριτέα έως αποκρουστική περίπτωση διάσημου και άλλωτε δημοφιλούς καλλιτέχνη, που χρησιμοποίησε τη δημοφιλία του για να επιβάλει τις ορέξεις του- έχει πει ήδη κάποια πράγματα που αναλύοντας τα, απλά μεγενθύνεται αυτό το -αν- που μπαίνει στη συζήτηση για την οικονομία της κουβέντας.
Είπε για παράδειγμα ότι διατηρούσε τρυφερό δεσμό με την πολύ νεότερη του πασίγνωστη και ταλαντούχα ηθοποιό που τώρα το καταγγέλλει και συνεπεία αυτού ότι περιγράφεται - λέει ο Φιλιππίδης- έγινε με την συναινέση της. Αν συμβαίνει αυτό υπάρχουν ήδη δύο σοβαρά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν για να προχωρήσει η διαδικασία.
Αν αυτά που επί τριήμερον ισχυρίζεται ο ηθοποιός έχουν βάση αλήθειας τότε θα είναι πιο δύσκολο να αποδειχθεί ότι κάτι που έγινε στο πλαίσιο μιας συναισθηματικής σχέσης, όπως λέει ο ίδιος, έγινε διά της επιβολής, όχι με την συναίνεση της συντρόφου του. Η απορία εδώ είναι πως η γνωστή ηθοποιός που αναφέρεται, σύζυγος και μητέρα πια δεν έχει εδώ και αρκετές μέρες παρέμβει για να διαψεύσει ή να επιβεβαιώσει, ή τουλάχιστον να δώσει την δική της εκδοχή στην εικόνα που έχει δώσει ο πάλαι πότε δημοφιλής πρωταγωνιστής.
Η λογική λέει ότι ένα τέτοιο δεδομένο, όπως το παρουσιάζει τουλάχιστον ο Φιλιππίδης προκαλεί σίγουρα κάποια αναστάτωση σε ένα γαλήνιο, οικογενειακό βίο έστω κι αν πρόκειται για ένα ζευγάρι πασίγνωστων ηθοποιών, κάτι που σημαίνει ότι αν αυτά που λέει ο Φιλιππίδης είναι παντελώς αβάσιμα, η αντίδραση θα έπρεπε να ήταν άμεση και ηχηρή.
Την ίδια ώρα ένα δεύτερος σκέλος της ερώτησης είναι η άνεση με την οποία διαχειρίζεται μια ομολογία απιστίας η σύζυγος του ηθοποιού. Αυτό το «τα ήξερα όλα, αλλά δεν ήθελα να αναστατώσω τον συναισθηματικό κόσμο του συντρόφου μου» δεν είναι συνηθισμένη αντίδραση ακόμα και στον πιο προωθημένο κόσμο του θεάτρου. Πλην όμως αν αυτά τα δύο πράγματα συζητηθούν και επιβεβαιωθούν μπορούν να αλλάξουν τα δεδομένα. Και επειδή δεν μπορείς να ποινικοποιήσεις έστω και ερωτικές συμπεριφορές που γεννιούνται όμως με την συναίνεση των δύο παρτενέρ του «τανγκό» η μυθολογία της υπόθεσης είναι ικανή να αλλάξει άρδην.
Το ζήτημα, λοιπόν, αφορά μια γενικότερη στάση που μπορεί να έχουν άνθρωποι που πρωταγωνιστούν, μετέχουν ή συμβάλλουν στη δημιουργία ενός συγκεκριμένου κύκλου -κλείστου όσο του θεάτρου- όταν αντιδρούν άμεσα, αντανακλαστικά και με πολύ σκληρά χαρακτηριστικά στην αντίδρασή τους. Έχει γραφτεί και άλλοτε ότι αν κάποιοι ήξεραν ένα παγιωμένο τρόπο συμπεριφοράς μερικών ανθρώπων και δεν μιλούσαν για χρόνια είναι ηθικοί αυτουργοί αυτής της συμπεριφοράς και δεν ξεχνάμε ότι ένα σύστημα το ίδιο που αποθέωσε με θόρυβο τον Πέτρο Φιλιππίδη βοηθώντας τα καλλιτεχνικά του «άλματα», τώρα τον αποκαθηλώνει.
Με άλλα λόγια αν ο Φιλιππίδης είναι ένας αποκρουστικός σάτυρος δεν έγινε τον τελευταίο μήνα ήταν τέτοιος και πριν από 45 μέρες, όταν κορυφαίος δημοσιογράφος σε μεγάλο σταθμό τον φιλοξενούσε σε μια βαθιά ανθρώπινη εφ' όλης της ύλης συνέντευξη με πολλά συγκινητικά στοιχεία. Ήταν σάτυρος και όταν του ανετίθετο χοντρό διαφημιστικό πακέτο της DIGEA.
Ήταν σάτυρος και όταν μεγάλο κανάλι έδρεπε τις δάφνες της επιτυχίας, ενός δημοφιλούς σήριαλ, πουλώντας ως ξεκαρδιστικό χιούμορ τις ατάκες που τώρα προβάλλονται για να καταδικάσουν την κοσμοθεωρία του Φιλιππίδη για τις σχέσεις των δύο φύλων. Αν όμως, ο πάλαι ποτέ δημοφιλής ηθοποιός έστω ότι έχει ίχνος δίκιου σε όσα υποστηρίζει τότε θα έχει ενδιαφέρον να δούμε, πως όλοι αυτοί από τα φυσικά πρόσωπα έως και την ΕΡΤ θα βρουν τρόπο να αποκαταστήσουν έναν άνθρωπο που η αλήθεια είναι ότι βόλεψε πολύ ο θόρυβος της αποκαθήλωσής του.