Ζυμαρικά ολικής άλεσης: Γιατί πρέπει να τα προτιμάμε; (pics)

Τα μακαρόνια είναι το αγαπημένο φαγητό μικρών και μεγάλων. Ειδικά για τις νοικοκυρές είναι ένα φαγητό εύκολο, το οποίο φτιάχνουν συχνά όταν οι υπόλοιπες υποχρεώσεις τους δεν τους αφήνουν αρκετό χρόνο για να δημιουργήσουν στην κουζίνα.

Η φράση «είμαι μακαρονάς» ταιριάζει γάντι σε όλους εκείνους που λατρεύουν το συγκεκριμένο φαγητό.

Αφήστε που υπάρχουν και πολλοί τρόποι για να τα μαγειρέψετε και δεν πρόκειται να τα βαρεθείτε ποτέ!

Ας δούμε όμως τι το διαφορετικό έχουν τα ζυμαρικά ολικής άλεσης και γιατί πρέπει να τα προτιμάμε.

Τα ζυμαρικά ολικής άλεσης,  παρασκευάζονται από ολόκληρο το αλεύρι σιταριού. Τίποτα δεν απομακρύνεται σε αυτή τη διαδικασία και το αλεύρι δημιουργείται από όλα τα τρία στρώματα του πυρήνα, δηλαδή το πίτουρο, το φύτρο και το ενδοσπέρμιο. Έτσι, τα ζυμαρικά που παρασκευάζονται από αυτό το αλεύρι έχουν περισσότερες φυσικές ίνες, πρωτεΐνες και ιχνοστοιχεία.

Όσον αφορά στα οφέλη στην υγεία, η επιλογή προϊόντων ολικής άλεσης, αντί των επεξεργασμένων, μειώνει τον κίνδυνο της αρτηριακής πίεσης, διαβήτη τύπου 2 και καρδιακής νόσου και οι ειδικοί προτείνουν το ήμισυ του συνόλου των προϊόντων που καταναλώνουμε κάθε μέρα, να είναι ολικής αλέσεως.

Φυσικά, η γεύση είναι ένας παράγοντας στον οποίο τα λευκά ζυμαρικά υπερτερούν, καθώς τα ζυμαρικά ολικής άλεσης τείνουν να έχουν πιο λαστιχωτή και κοκκώδη υφή, όμως η τεχνολογία τροφίμων έχει αυξήσει σημαντικά τις προσφερόμενες ποικιλίες κι έτσι αυτού του είδους τα ζυμαρικά αποκτούν συνεχώς μεγαλύτερη αξία.

Τα οφέλη

Παρέχουν ενέργεια, είναι νόστιμα και ισορροπημένα, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, μειώνουν τον κίνδυνο εκδήλωσης καρκίνου, είναι πλούσια σε χαλκό και σελήνιο, είναι χαμηλά σε περιεκτικότητα νατρίου και χοληστερόλης, είναι πλούσια σε μαγνήσιο και μαγγάνιο, έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτης, διαλυτές φυτικές ίνες, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο, μειώνουν τα τριγλυκερίδια και προστατεύουν τις αρτηρίες.

TIPS

1. Τα ζυμαρικά ολικής άλεσης χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να μαγειρευτούν. Ως αποτέλεσμα, ορισμένα θρεπτικά συστατικά τους μπορεί να χαθούν κατά το μαγείρεμα, όπως η ριβοφλαβίνη.

2. ΠΡΟΣΟΧΗ στο μέγεθος της μερίδας όταν τρώτε ζυμαρικά ολικής άλεσης. Όπως αναφέρθηκε, ένα φλιτζάνι μαγειρεμένα ζυμαρικά περιέχει 200 θερμίδες. Να είστε λοιπόν προσεκτικοί.

3. Δε χρειάζεται να εγκαταλείψετε εντελώς τα αγαπημένα τρόφιμά σας με στόχο την καλή υγεία ή την απώλεια βάρους. Απλά να είναι έξυπνοι στις διατροφικές επιλογές σας, να προσέχετε το μέγεθος της μερίδας και τον τρόπο μαγειρέματος.