Tik Tok: Ποιος είναι ο άντρας πίσω από τη γνωστή εφαρμογή

Ο Ζανγκ Γιμίνγκ είναι ο άνδρας που κρύβεται πίσω από το Tik Tok, μια εφαρμογή που τον τελευταίο καιρό έχει γίνει viral και οι περισσότεροι φαίνεται πως έχουν πειραματιστεί, κατεβάζοντάς την.

Ο κ. Γιμίνγκ είναι ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος μιας εταιρείας, της ByteDance, στην οποία ανήκει εξαιρετικά δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που ακούει στο όνομα TikTok. Είναι ένας επίμονος επιχειρηματίας που έχει δημιουργήσει πολλές επιτυχημένες εφαρμογές και μηχανές αναζήτησης. Ο Τζανγκ δεν είναι μια κόπια των επιτυχημένων του επιχειρείν κάποτε. Είναι ένας πρωτοπόρος στο είδος του, μακριά από τους κουρασμένους «συναδέλφους» του.

 

Το TikTok μπορεί να είναι κινεζικό, αλλά οι Αμερικανοί το έχουν λατρέψει σαν δικό τους τεχνολογικό προϊόν. Αν το Facebook έχει γίνει πλέον τόπος συνάντησης για κάθε αποψάτο, το Twitter θεωρείται μέσο έκφρασης πολιτικών απόψεων και το Instagram μετατράπηκε σε ένα εργαλείο απόδειξης της δημοφιλίας και του τελευταίου influencer, το Tik Tok, με την αφελή, σχεδόν ανόητη απλότητά του, έγινε ένα νέος τρόπος για να μοιραστείς χορογραφίες από το σαλόνι σου, να πεις μέσα σε 15 δεύτερα την κακία σου ή απλώς να κάνεις πλάκα και κυρίως να εκθέσεις (κι άλλο) ό,τι απέμεινε αθέατο από την προσωπική σου ζωή.

Η ζωή του

Ο Ζανγκ Γιμίνγκ είναι 37 ετών, με καταγωγή από την πόλη Longyan, της νοτιοανατολικής επαρχίας Fujian της Κίνας. Ο πατέρας του ήταν βιβλιοθηκάριος για μια τοπική επιστημονική ένωση και η μητέρα του νοσοκόμα. Ένα μεγάλο μέρος της παιδικής του ηλικίας το πέρασε διαβάζοντας: τα πάντα! Από μυθιστορήματα έως μουσικά περιοδικά, μια αγαπημένη συνήθεια που του εμφύσησαν οι γονείς του. Υπήρξε παιδί της καπιταλιστικής επανάστασης της Κίνας, όταν το παν ήταν οι νέες ιδέες.

Μέχρι να πάει στο Γυμνάσιο, οι γονείς του είχαν αρκετά χρήματα για να αγοράσουν έναν υπολογιστή. Άλλωστε, ο πατέρας του ήθελε να δοκιμάσει την τύχη του στο Χρηματιστήριο της Σαγκάης. Τότε ήταν που ο μικρός Ζανγκ γνωρίστηκε με τον κόσμο των Windows.

Τα επαγγελματικά του βήματα

Παρ' όλα αυτά σε τίποτα δεν θύμιζε τα νεαρά «φρικιά» της τεχνολογίας ούτε καν φανταζόταν μία καριέρα σ' αυτόν τον τομέα. Μέχρι που αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο. Τότε ήταν που συνεργάστηκε με μία ομάδα νεαρών επιχειρηματιών που στόχο είχε την ανάπτυξη μιας εφαρμογής για ταξίδια –ένα Google ταξιδίων, ας πούμε-, που τα πήγε τόσο καλά, που τελικά εξαγοράστηκε από το TripAdvisor.

Tik Tok

Η επόμενη στάση στην καριέρα του θα ήταν η Microsoft, αλλά εκεί δεν θα έμενε περισσότερο από 6 μήνες, καθώς ήταν πεπεισμένος ότι το περιβάλλον τέτοιων εταιρειών - κολοσσών δεν είναι για τα γούστα και τις συνήθειές του. Θα περιπλανηθεί αρκετά από εταιρεία σε εταιρεία για να δημιουργήσει τελικά ακόμη μία μηχανή αναζήτησης, αυτή τη φορά για τον κλάδο του real estate, και μάλιστα με την υποστήριξη της Susquehanna International Group (SIG), μιας χρηματοοικονομικής εταιρείας που εδρεύει στη Φιλαδέλφεια.

Όλα αυτά μέχρι το 2011, όταν ο Ζανγκ αισθάνεται και πάλι έτοιμος για κάτι νέο και αρχίζει να σκέφτεται το μέλλον της τεχνολογίας, αποκλειστικά μέσα από τις οθόνες κινητών και tablets. Αναζητά επενδυτές, βάζει και ο ίδιος κεφάλαιο και με 2 εκατομμύρια δολάρια ιδρύει τη ByteDance το 2012. Στην αρχή, εκείνος και οι συνεργάτες του δουλεύουν σχεδόν «λαθραία» σε ένα διαμέρισμα που έχουν μετατρέψει σε γραφείο και δημιουργούν αποκλειστικά εφαρμογές για κινητά.

Μεταξύ των πρώτων εφαρμογών που λανσάρει η ByteDance ήταν μια πλατφόρμα ειδήσεων, η Toutiao, η οποία καταγράφει αποκλειστικά τίτλους ειδήσεων και εξακολουθεί να θεωρείται κορυφαίο Μέσο γρήγορης ενημέρωσης στην Κίνα.

Χρόνια αργότερα, το 2017, αναπτύσσει το TikTok. «Εκείνο που πραγματικά θέλαμε ήταν να μεταφέρουμε την προσοχή από τη μουσική που ακουγόταν στο βίντεο και στο άτομο που μιλούσε. Τότε συνειδητοποιήσαμε ότι είναι δύσκολο για τους απλούς χρήστες να δημιουργούν βίντεο, αλλά ξέραμε ότι θέλαμε να βοηθήσουμε τον απλό χρήστη να εκφράζεται μέσω μίας τεχνολογίας που θα είναι προσιτή και εύκολη για όλους», εξηγεί ο Ζανγκ. Αρχικά, η δημοτικότητα του TikTok περιορίστηκε σε μεγάλο βαθμό σε ασιατικές αγορές όπως η Ιαπωνία και οι Φιλιππίνες. Μήνες μετά την κυκλοφορία του, η ByteDance αγόρασε την κινεζική εφαρμογή Musical.ly για 1 δις. δολάρια. Το Musical.ly είχε ήδη μια αρκετά μεγάλη βάση χρηστών στις Η.Π.Α. και η ByteDance συνδύασε τόσο την εφαρμογή όσο και τη βάση χρηστών της με το TikTok.

Ακόμα και με αυτήν την διείσδυση στην αμερικανική αγορά, κανείς δεν θα μπορούσε να προβλέψει την τρέλα, στην οποία θα εξελισσόταν το TikTok. Η εφαρμογή έχει γίνει download 165 εκατομμύρια φορές μόνο στις Η.Π.Α., σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Sensor Tower και παγκοσμίως ξεπερνά τα 2 δισεκατομμύρια downloads, γεγονός που την κατατάσσει ανάμεσα στις πιο δημοφιλείς εφαρμογές στον κόσμο.


ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWS2U ΣΤΟ INSTAGRAM

 

Πώς σας φάνηκε αυτό το άρθρο;

  • Διαφωνώ απόλυτα
  • Συμφωνώ απόλυτα