Γερμανία: Βανδαλισμοί έργων τέχνης σε τρία μουσεία του Βερολίνου

Τουλάχιστον 70 έργα τέχνης και αρχαία αντικείμενα σε τρεις γκαλερί του Βερολίνου βανδαλίστηκαν στις αρχές του μήνα με τη χρήση μιας λιπαρής ουσίας, σύμφωνα με τα γερμανικά ΜΜΕ.

Κατά τις ώρες λειτουργίας την ημέρα της γερμανικής ενοποίησης, άγνωστοι έριξαν ένα λιπώδες υγρό σε αντικείμενα τριών συνολικά μουσείων, όπως δήλωσε σήμερα η Εγκληματολογική Υπηρεσία του κρατιδίου του Βερολίνου (LKA). Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, υπέστησαν βανδαλισμό συνολικά 63 αντικείμενα. Το κίνητρο παραμένει άγνωστο.

Το περιστατικό αποτελεί την «πιο εκτεταμένη ζημιά σε αντικείμενα που εκτίθενται στα κρατικά μουσεία», δήλωσε η αναπληρώτρια γενική διευθύντρια των κρατικών μουσείων του Βερολίνου, Κριστίνα Χάακ, σε συνέντευξη Τύπου.

Μέχρι σήμερα, δεν είναι σαφές πότε διαπράχθηκε ο βανδαλισμός

Οι βανδαλισμοί ανακαλύφθηκαν από μια υπάλληλο των μουσείων στις 3 Οκτωβρίου, κατά τη διάρκεια της ώρας λειτουργίας τους ακόμα. Το περιστατικό έγινε γνωστό από το δημόσιο γερμανικό ραδιόφωνο Deutschlandfunk και την εβδομαδιαία εφημερίδα «Die Zeit».

Η ουσία άφησε ορατούς λεκέδες σε αιγυπτιακές σαρκοφάγους, σε πέτρινα γλυπτά και πίνακες του 19ου αιώνα. Πρόκειται για τους μεγαλύτερους σε αριθμό βανδαλισμούς έργων τέχνης και αρχαιοτήτων στην ιστορία της μεταπολεμικής Γερμανίας.

 

Η υπόθεση έγινε γνωστή την Τρίτη το βράδυ αφού επισκέπτες που είχαν κάνει ηλεκτρονικά κράτηση εισιτηρίου στα μουσεία για εκείνη την ημέρα έλαβαν ένα e-mail από την αστυνομία με την παράκληση για πληροφορίες. Για λόγους τακτικής οι διωκτικές αρχές διενεργούσαν δυόμιση εβδομάδες τις έρευνες χωρίς να ενημερώσουν την κοινή γνώμη.

Πώς σχετίζονται με θεωρίες συνωμοσίας

 

Στο μεταξύ στην έγκριτη εφημερίδα του Βερολίνου Tagesspiegel διατυπώνονται σοβαρές υπόνοιες ότι οι επιθέσεις πραγματοποιήθηκαν από οπαδούς του γνωστού στη Γερμανία σεφ Άτιλα Χίλντμαν που έχει ακροδεξιές και αντισημιτικές απόψεις, εδώ και μήνες δε διοργανώνει στο Βερολίνο πορείες κατά των περιοριστικών μέτρων που έχουν επιβληθεί λόγω του κοροναϊού.

Όταν το καλοκαίρι το Παλαιό Μουσείο απαγόρευσε στον Χίλντμαν να χρησιμοποιεί τις σκάλες του κτηρίου για τις συγκεντρώσεις του και ανήρτησε το ίδιο πανό κατά του ρατσισμού, του αντισημιτισμού και του εθνικισμού, ο Χίλντμαν έστρεψε τα πυρά του ενάντια στα μουσεία.  Όπως υποστήριξε, ό «Βωμός του Βάαλ» στο διπλανό Μουσείο της Περγάμου είναι «ο θρόνος του σατανά» και το «παγκόσμιο κέντρο των σατανιστών και των εγκληματιών του κοροναϊού.»

Σύμφωνα με τον Χίλντμαν, δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ακριβώς απέναντι από το Μουσείο της Περγάμου βρίσκεται το διαμέρισμα που νοικιάζει η καγκελάριος Μέρκελ με το σύζυγό της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWS2U ΣΤΟ INSTAGRAM