Ποια εταιρεία ζήτησε συγγνώμη για σεξιστική διαφήμιση; (video)
Πασίγνωστη αλυσίδα ταχυφαγείων ζήτησε συγνώμη για μια διαφήμιση στην Αυστραλία, η οποία δείχνει δύο αγόρια να κοιτάζουν επίμονα τα... στήθη μιας γυναίκας.
Η KFC -περί ης ο λόγος- απολογήθηκε έπειτα από διαμαρτυρίες μιας αυστραλιανής οργάνωσης, η οποία την χαρακτήρισε «σεξιστική», μετέδωσε το Αυστραλιανό Associated Press.
Η διαφήμιση και η συγγνώμη
Η διαφήμιση διάρκειας 15 δευτερολέπτων εξακολουθεί να προβάλλεται στο κανάλι της KFC στο αυστραλιανό YouTube. Δείχνει μια γυναίκα να κοιτάζει το στήθος της καθώς καθρεφτίζεται στο παράθυρο ενός παρκαρισμένου αυτοκινήτου. Στη συνέχεια, κάποιος κατεβάζει το τζάμι και αποκαλύπτεται ότι είναι δύο αγόρια που καρφώνουν το βλέμμα τους στο στήθος της. Εκείνη χαμογελάει και λέει «είπε κάποιος KFC;».
Η ανακοίνωση
«Ζητούμε συγγνώμη αν κάποιος προσβλήθηκε από την τελευταία μας διαφήμιση. Η πρόθεσή μας δεν ήταν να παρουσιάσουμε τις γυναίκες με στερεοτυπικό τρόπο και τα αγόρια με αρνητικό», αναφέρει σε ανακοίνωσή της που δόθηκε στο προαναφερθέν ειδησεογραφικό πρακτορείο η ιδιοκτήτρια εταιρεία των KFC, η Yum! Brands.
Η KFC ζήτησε συγγνώμη έπειτα από τις αντιδράσεις της Collective Shout, μιας οργάνωσης που διεξάγει εκστρατεία κατά της παρουσίασης των γυναικών ως αντικειμένων. Η οργάνωση καταδίκασε την διαφήμιση. Είπε ότι πρόκειται για μια "επιστροφή σε κουρασμένα και αρχαϊκά στερεότυπα όπου οι νεαρές γυναίκες παρουσιάζονται ως σεξουαλικά αντικείμενα για την ανδρική απόλαυση".
«Διαφημίσεις σαν αυτές ενισχύουν την εσφαλμένη αντίληψη ότι δεν μπορούμε να περιμένουμε τίποτα καλύτερο από τα αγόρια. Είναι μια ακόμη επανάληψη της στερεοτυπικής άποψης τα αγόρια θα είναι πάντα αγόρια. Εμποδίζει την ικανότητά μας να αμφισβητούμε σεξιστικές ιδέες, οι οποίες συμβάλλουν σε επιβλαβείς συμπεριφορές προς τις γυναίκες και τα κορίτσια», δήλωσε από την πλευρά της η εκπρόσωπος της οργάνωσης Μελίντα Λιζέφσκι.
Παρότι σε πολλούς καταναλωτές δεν άρεσε η διαφήμιση, αρκετοί άλλοι κατέφυγαν στο Twitter χαρακτηρίζοντάς την «αστεία» και γράφοντας ότι δεν υπάρχει λόγος να απολογηθεί η εταιρεία.
Η KFC Αυστραλίας δεν απάντησε σε αίτημα του Reuters να σχολιάσει. Σημειώνεται ότι το βίντεο έχει προβληθεί πάνω από 28.000 φορές στο κανάλι της εταιρείας στο YouTube.