motosikletes stin athina
Με δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου τύπου Β’ αποκτά κάποιος το δικαίωμα να οδηγεί μοτοσικλέτα μέχρι 125 κυβικά χωρίς εξετάσεις, σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση. Αντιδράσεις από τους εκπαιδευτές οδήγησης.

Από εδώ και στο εξής όσοι είναι κάτοχοι διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β’ θα μπορούν να οδηγούν και μοτοσικλέτα μέχρι και 125 κυβικά χωρίς εξετάσεις και εκπαίδευση.

Αυτό σημαίνει πως όλοι οι οδηγοί αυτοκινήτου μπορούν πλέον να οδηγούν νόμιμα σε όλη την επικράτεια μοτοσικλέτες μέχρι 125. Γεγονός που έχει ξεσηκώσει σωρεία αντιδράσεων. Και αυτό γιατί σε μια χώρα όπως η Ελλάδα που καθημερινά τα τροχαία είναι πολλά αντί να κάνουν κάτι για να μειωθούν, κάνουν ακριβώς το αντίθετο. Ποιος θεωρεί λογικό ότι όλοι όσοι έχουν δίπλωμα αυτοκινήτου μπορούν να οδηγήσουν άρτια μια μηχανή;

Όσα αναφέρει η Κοινή Υπουργική Απόφαση

Όλα αυτά ορίζονται στην υπ’ αριθμόν Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 η οποία προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς τροποποιεί και τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).

Αντιδράσεις από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης – Όσα δήλωσε ο Πρόεδρος

Όπως ήταν αναμενόμενο το ζήτημα αυτό προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης καθώς ισχυρίζεται πως με αυτή την απόφαση που καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα «ανεβάσει» τα τροχαία ατυχήματα στην χώρα.

Ο Άρης Ζωγράφος, πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως «Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία-ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα. Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη».

Ενώ ο κ. Ζωγράφος εξηγεί πως «λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσικλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWS2U ΣΤΟ INSTAGRAM