Αεροδρόμιο «Μακεδονία»: Πότε θα παραδοθεί και τι θα γίνει με Μύκονο, Κέρκυρα, Κω, Σαντορίνη (gallery)

Ξεπέρασαν οι ιθύνοντες το χρονοδιάγραμμα και το αεροδρόμιο «Μακεδονία» θα παραδοθεί στα τέλη της χρονιάς, νωρίτερα δηλαδή απ' το προβλεπόμενο. 

Υπό νέους επικεφαλής, συγκεκριμένα υπό την «ομπρέλα» της Fraport Greece που τον Απρίλιο του 2017 -μαζί κα με άλλα 14 περιφερειακά αεροδρόμια- ανέλαβε το «λίφτινγκ» και τη λειτουργία του για 40 χρόνια, κανείς δεν πίστευες ότι το έργο θα επιτελούταν τόσο γρήγορα.

Η εταιρεία κατέβαλε εφάπαξ στο ελληνικό Δημόσιο ποσό της τάξης των 1,234 δισ. ευρώ συν 22,9 εκατ. ευρώ ως ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα. Αυτό βεβαίως αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, καθώς και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατά έτος 28,6% επί των Κερδών (προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων των αεροδρομίων), το «φιλετάκι» ήταν προφανώς το «Μακεδονία».

Ένα κόσμημα για τη συπρωτεύουσα, όπως έχει αρχίσει να αναμορφώνεται. Το συνολικό «λίφτινγκ» θα κοστίσει συνολικά, σύμφωνα με πληροφορίες, 100 εκατομμύρια ευρώ, ενώ συνολικά και για τα 14 αεροδρόμια έχουν επενδυθεί 400. Κάτι που ασφαλώς σημαίνει πως πρόκειται όντως για το «φιλετάκι» της ιστορίας.

Η «βροντερή» συνεργασία και οι παραδόσεις των υπολοίπων

Για τα έργα, η Fraport Greece εμπιστεύτηκε την Intrakat, μέλος της Intracom. Άλλωστε, έχει να επιδείξει σοβαρά δείγματα, όπως τον ναυτιλιακό Όμιλο Αγγελικούση -και κορυφαίο από πλευράς εφοπλιστικής επιρροής παγκοσμίως.

Στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι το αεροδρόμιο «Μακεδονία», σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις, επρόκειτο να παραδοθεί «κουφετάκι» τον Απρίλιο του 2021. Όμως, σύμφωνα με τη Huffington Post, αυτό θα γίνει νωρίτερα και για την ακρίβεια στα τέλη αυτού του έτους. Εντός της χρονιάς, μάλιστα, θα παραδοθούν και τα υπόλοιπα 4, σε Μύκονο, Σαντορίνη, Κέρκυρα και Κως.

TIP

Να σημειώσουμε πως της Κέρκυρας ίσως είναι το πιο αναμενόμενο. Τα αεροπλάνα προσγειώνονται σε χώρο που είναι στο ίδιο ύψος με τη στάθμη της θάλασσας, της λιμνοθάλασσας Χαλικιόπουλου, με αποτέλεσμα, κυρίως σε περιόδους κακοκαιρίας -μη ξεχνάμε εξάλλου πως η Κέρκυρα είναι το Λονδίνο της Ελλάδας, λόγω των καθημερινών της βροχοπτώσεων τον χειμώνα- να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα.

Από την πλευρά του, ο Πέτρος Σουρέτης, διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, έχει τονίσει: «Η ανάδειξη του νέου αεροσταθμού της Fraport Greece του ιστορικού αεροδρομίου Μακεδονία σε έργο της χρονιάς για το 2019 είναι αποτέλεσμα της ομαδικής προσπάθειας της υψηλής τεχνογνωσίας, δυναμικότητας και επαγγελματισμού της Intrakat. Ενός έργου που αποτελεί από κατασκευαστικής πλευράς ένα τεράστιο εγχείρημα καθώς περιλαμβάνει την κατασκευή τριάντα τεσσάρων χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, σε διάστημα 30 περίπου μηνών χωρίς να διακοπεί η λειτουργία του αεροδρομίου».

EXTRA TIP

H εταιρεία έχει συνάψει συμφωνίες με περισσότερες αεροπορικές εταιρείες για να επιχειρούν στο αεροδρόμιο, από το 2020. Κατά συνέπεια, αυξάνονται οι ανάγκες και μεγαλώνουν οι απαιτήσεις. Το δε λίφτινγκ του αεροδρομίου «Μακεδονία» περιλαμβάνει συνολικά:

  • Κατασκευή νέου αεροσταθμού (Terminal), επιφάνειας 33.350 τ.μ., ως επέκταση του υφιστάμενου και δημιουργία νέας πρόσβασης
  • Ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού
  • Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 24)
  • 117% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 14)
  • 47% αύξηση των σταθμών Check-in (από 30 σε 44)
  • 75% αύξηση των ιμάντων παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 7)
  • Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
  • Νέο πυροσβεστικό σταθμό
  • Δύο νέα φυλάκια ελέγχου πρόσβασης στην περιοχή δραστηριοτήτων αεροσκαφών
  • Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων και σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ ΝΕWS2U ΣΤΟ INSTAGRAM